EN
  • Anasayfa
  • MAK224 Kalite Kontrol (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MAK224 - Kalite Kontrol
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kalite Kontrol MAK224 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA
Ders Veren
Amaç

Endüstriyel gelişmelere bağlı olarak gelişen kalite kontrol sistemleri içerisinde kullanılan önemli önemli bir teknik alan Kalite Kontrolün temel ilkelerini kavrayabilme, uygulamalarını yapabilme.

Ders İçeriği

Kalite kontrolün tanımı ve önemi; İstatistiki Kalite Kontrol Kavramları ve Yöntemleri, Kalite Problemlerinde 7 Araç, Üretimde Muayene ve Kabul Örneklemesi.

Ders Kaynakları İstatistiksel Kalite Kontrolü
Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 12 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 12 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 8 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 2 1 2
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 2 1 2
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders Tanıtımı; Kalite Kontrole Giriş Ders
2 Hammadde, Yarı Mamul, Bitmiş Ürün; İstatistikî Kalite Kontrol Kavramları ve Yöntemleri Sözlü Ders
3 Aritmetik Ortalama, Ortanca Değer, Tepe Değer Problem Çözme Ders
4 Aralık, Standart Sapma Problem Çözme Ders
5 Binom Açılımı Problem Çözme Ders
6 Poisson Dağılımı Problem Çözme Ders
7 Normal Dağılımı, İhtimal Dağılımları Problem Çözme Ders
8 Histogram, Pareto Analizi Problem Çözme Ders
9 Balık Kılçığı Diyagramı, Tabakalama Problem Çözme Ders
10 Kontrol Şemaları, Kontrol Şeması Tipleri Problem Çözme Ders
10 Kontrol Şemaları, Kontrol Şeması Tipleri Problem Çözme Ders
11 Süreç (Proses) ve Makine Yeterliliği
13 Üretimde Muayene ve Kabul Örneklemesi
14 Problem çözme Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sürecin (Prosesin) hangi etkenlere bağlı olduğunu bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Ders Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma
Çetele diyagramını (Frekans dağılımı) bilir ve uygular. Yazılı Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Grup Çalışması Ders Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Dağılımları bilir. Yazılı Sınav Problem Çözme Ders Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma
Kalite kontrolünü ve yöntemlerini tanımlayabilme ve üretimdeki önemini bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sözlü Ders Problem Çözme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
İstatistiki kalite kontrol kavramlarını ve yöntemlerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Ders Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Sürecin (Prosesin) hangi etkenlere bağlı olduğunu bilir. - - - - - - - 5 - - - - -
Çetele diyagramını (Frekans dağılımı) bilir ve uygular. - - - - - - - 5 - - - - -
Dağılımları bilir. - - - - - - - 5 - - - - -
Kalite kontrolünü ve yöntemlerini tanımlayabilme ve üretimdeki önemini bilir. - - - - - - - 5 - - - - -
İstatistiki kalite kontrol kavramlarını ve yöntemlerini bilir. - - - - - - - 5 - - - - -