Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kalite Kontrol | MAK224 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Endüstriyel gelişmelere bağlı olarak gelişen kalite kontrol sistemleri içerisinde kullanılan önemli önemli bir teknik alan Kalite Kontrolün temel ilkelerini kavrayabilme, uygulamalarını yapabilme. |
Ders İçeriği |
Kalite kontrolün tanımı ve önemi; İstatistiki Kalite Kontrol Kavramları ve Yöntemleri, Kalite Problemlerinde 7 Araç, Üretimde Muayene ve Kabul Örneklemesi. |
Ders Kaynakları |
İstatistiksel Kalite Kontrolü
Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 7 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı; Kalite Kontrole Giriş | Ders |
2 | Hammadde, Yarı Mamul, Bitmiş Ürün; İstatistikî Kalite Kontrol Kavramları ve Yöntemleri | Sözlü Ders |
3 | Aritmetik Ortalama, Ortanca Değer, Tepe Değer | Problem Çözme Ders |
4 | Aralık, Standart Sapma | Problem Çözme Ders |
5 | Binom Açılımı | Problem Çözme Ders |
6 | Poisson Dağılımı | Problem Çözme Ders |
7 | Normal Dağılımı, İhtimal Dağılımları | Problem Çözme Ders |
8 | Histogram, Pareto Analizi | Problem Çözme Ders |
9 | Balık Kılçığı Diyagramı, Tabakalama | Problem Çözme Ders |
10 | Kontrol Şemaları, Kontrol Şeması Tipleri | Problem Çözme Ders |
10 | Kontrol Şemaları, Kontrol Şeması Tipleri | Problem Çözme Ders |
11 | Süreç (Proses) ve Makine Yeterliliği | |
13 | Üretimde Muayene ve Kabul Örneklemesi | |
14 | Problem çözme | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sürecin (Prosesin) hangi etkenlere bağlı olduğunu bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma |
Çetele diyagramını (Frekans dağılımı) bilir ve uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Grup Çalışması Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
Dağılımları bilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma |
Kalite kontrolünü ve yöntemlerini tanımlayabilme ve üretimdeki önemini bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Sözlü Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
İstatistiki kalite kontrol kavramlarını ve yöntemlerini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Ders | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sürecin (Prosesin) hangi etkenlere bağlı olduğunu bilir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Çetele diyagramını (Frekans dağılımı) bilir ve uygular. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Dağılımları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Kalite kontrolünü ve yöntemlerini tanımlayabilme ve üretimdeki önemini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
İstatistiki kalite kontrol kavramlarını ve yöntemlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |