Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Termodinamik | MAK267 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abide Banu GÜNDÜZ ALTIOKKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Termodinamik Kanunlarının uygulaması ve temel termodinamik hesaplarının yapılması |
Ders İçeriği |
Termodinamik kavramlar ve tanımlar, Enerji kavramı, iş ile enerji arasındaki ilişki, Termodinamiğin Birinci Kanunu, Isı ile enerji transferi, termodinamik çevrimlerde enerji analizi, Fazlar, Hal değişimleri, P-V-T ilişkileri |
Ders Kaynakları |
Çetinkaya S. (2001) Termodinamik.Ankara:Nobel.
Gürbüz R. (2001) Mühendislik Bilimi I-II.Çankırı.Atılgan. Çetinkaya S. (2001) Termodinamik.Ankara:Nobel. Yunus A. Çengel, Michael A. Boles., Mühendislik Yaklaşımı ile Termodinamik Türkçe Çevirisi, Literatür Yayıncılık, 1999 M.Emin ZORKUN "Termodinamik M.E.B İSTANBUL 1988 Selim ÇETİNKAYA "Termodinamik ve içten yanmalı motorlar" M.E.B ANKARA 2000 Çengel, Y.A.ve M.A. Boles (2002) Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik. New York: Mc Graw Hill Çengel, Y.A., M.A. Boles (2002) Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik. New York: Mc Graw Hill. M.Emin ZORKUN "Termodinamik M.E.B İSTANBUL 1988 Selim ÇETİNKAYA "Termodinamik ve içten yanmalı motorlar" M.E.B ANKARA 2000 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Termodinamiğe giriş, temel kavram ve tanımlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | Enerji ve iş kavramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Hal değişimleri ve çevrimler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Termodinamiğin sıfırıncı kanunu | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Termodinamik problemleri çözme tekniği, enerji dönüşümleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | İç enerji, ısı enerjisi, iş ve enerji geçişi, işin mekanik biçimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Termodinamiğin birinci kanunu | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Termodinamiğin birinci kanunu | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Saf madde ve basınç-özgül hacim-sıcaklık diyagramları, özelik tabloları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Saf madde ve basınç-özgül hacim-sıcaklık diyagramları, özelik tabloları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | İdeal gazlar, kapalı ve açık sistem çözümlemesi, entalpi ve özgül ısılar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Termodinamiğin ikinci yasası | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Isı makineleri, soğutma makineleri, ısı pompaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Carnot çevrimi, ikinci yasa verimi. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Termodinamiğin birinci kanunun tanımı ve öğrenilmesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Sistematik termodinamik problem çözebilme yeteneğinin kazandırılması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Termodinamik tabloların ve ideal gaz denklemlerinin kullanılması | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Kapalı ve açık sistem problemlerinin çözümlemesi | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Termodinamiğin birinci kanunun tanımı ve öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sistematik termodinamik problem çözebilme yeteneğinin kazandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Termodinamik tabloların ve ideal gaz denklemlerinin kullanılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kapalı ve açık sistem problemlerinin çözümlemesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |