Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yapılarda Kalıcılık | İNŞ223 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders ile öğrenciye betonun kalıcılığını etkileyen kimyasal, fiziksel, biyolojik etkilerinin ne olduğunu, betonun iç yapısını, çimentonun, agregaların, minerolojik ve kimyasal katkıların iç yapının oluşumunda etkisini, iç yapıyı bozan etkilerin ne olduğunu, kalıcılığı arttırmak için yapılması gerekenlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Beton, Agrega, Çimento Genel Özellikleri; Malzeme Olarak Çelik Ve Betonun Davranışı, Betonun boşluk yapısı ve permeabilite. yapıların etkisinde kaldığı olumsuz çevre koşullarının tanımları ve yapı üzerindeki etkileri. Kimyasalların betonarme yapılar üzerindeki etkileri. Fiziksel olayların yapı üzerindeki etkileri. Kalıcılığın sürdürülebilir yapı tasarımındaki önemi. Betonarme yapılarda kalıcılık hasarlarının sınıflandırılması. Donma etkisi, yangın etkisi, betonun kimyasal etkilerle bozulması, asit etkisi, sülfat etkisi, alkali silika reaksiyonu, donatı korozyonu, deniz suyu etkisi, çevresel etki sınıfları, durabilitiye göre tasarım, hasar tespiti ve onarım yöntemleri. |
Ders Kaynakları |
Betonarme Yapılarda Kalıcılık (Durabilite), Bülent BARADAN vd., Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları, 2002
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Betonun boşluklu yapısı ve geçirimliliği | |
2 | Beton çatlakları | |
3 | Bozulmanın fiziksel nedenleri | |
3 | Bozulmanın fiziksel nedenleri | |
5 | Betonun kimyasal nedenlerle bozulması | |
5 | Betonun kimyasal nedenlerle bozulması | |
7 | Betonda biyolojik etkilenmeler ve çiçeklenme | |
8 | Ara Sınav- Karbonatlaşma | |
9 | Karbonatlaşma | |
10 | Çelik donatının korozyonu | |
10 | Çelik donatının korozyonu | |
12 | Deniz ortamında beton ve betonarme | |
13 | Çevresel koşulların değerlendirilmesi ve alınacak önlemler | |
14 | Hasarın belirlenmesi ve onarım ilkeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Betonun yapısını ve geçirimliliğin betona etkisini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Deniz ortamındaki betonun ve betonarmenin hangi durumlardan etkilenebileceğini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevre koşullarının yapı üzerindeki etkisini değerlendirir, oluşan hasarların nasıl onarılabileceğini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Betonda oluşan çatlak sebeplerini, fiziksel, kimyasal, biyolojik bozulma sebeplerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karbonatlaşma ve çelik donatı korozyonu tanır, sebeplerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Betonun yapısını ve geçirimliliğin betona etkisini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deniz ortamındaki betonun ve betonarmenin hangi durumlardan etkilenebileceğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre koşullarının yapı üzerindeki etkisini değerlendirir, oluşan hasarların nasıl onarılabileceğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Betonda oluşan çatlak sebeplerini, fiziksel, kimyasal, biyolojik bozulma sebeplerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karbonatlaşma ve çelik donatı korozyonu tanır, sebeplerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |