Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Büro ve Şantiye Organizasyonu | İNŞ230 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Volkan HACISÜLEYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yönetim ve organizasyon terimlerini tanımlamak, Yöneticilik kavramını tanımlamak, Yöneticinin sahip olması gereken özlliklerini belirtmek, İşletmelerde planlama yapmayı öğretmek, Örgütleme işlevini tanımlamak, Büro ve büro yönetimi tanımnı yapmak, İş Sağlığı ve iş güvenliği konularında bilgi vermek, Meslek hastalıkları konusunda yüzeysel bilgiler sunmak, Şantiye yönetimi ve şantiye düzenlenmesi konusundabilgi ve belgeler sunmaktır. |
Ders İçeriği |
Büro ve şantiye organizasyonu, Yöneticilik kavramı, Büro ve büro yönetimi, İş Sağlığı ve iş güvenliği, Meslek hastalıkları, Şantiye yönetimi ve şantiye düzenlenmesi. |
Ders Kaynakları |
Akdur R. ve ark. 1988. Halk Sağlığı. Antıp, Ankara.
Bilir N, Yıldız AN. Meslek Hastalıkları Kavramı. www.medinfo.hacettepe.edu.tr Albayrak, B. 2016. Proje yönetimi, analizi ve danışmanlık, Nobel yayınları Özdemir, İ. 2003 Yapı işletmesi ders notları, Osmangazi Üniversitesi – Eskişehir Teknoloji Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayın No: TA 97 – 001 – İÖ. Bilir N, Yıldız AN. 2006. İş Sağlığı ve Güvenliği. Halk Sağlığı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. Yeşilleten N. SSK Meslek Hastalıkları Hastaneleri. www.ttb.org Deveci, E. İş sağlığı ve iş güvenliği sunumu, FÜ Tıp Fakültesi Halk Sağlığı AD. Kara İH. www.saglik.tr.net Gürcanlı, G. E. 2013. İnşaat Mühendisliğinde Yapım ve Ekonomi, İTÜ İnşaat Fakültesi İnşaat Müh. Bölümü, INSA394, İstanbul. İkram Taşdemir, Makine Mühendisi, Eğitim Uzmanı. İş Sağlığı ve İş Güvenliği Sunumu Paşaoğlu, D. Tokgöz, N. Şakar, N. Ergun, N. D.. Ö. Özalp, İ.,2013. Yönetim ve organizasyon, Anadolu Üniversitesi yayını no: 2944, Açık Öğretim Fak. Yayını no: 1900, Eskişehir. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 10 | 30 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
3 | Yönetim ve organizasyon | |
2 | Yönetim ve organizasyon | |
3 | Yönetim ve organizasyon | |
4 | Yöneticilik kavramı | |
5 | Yöneticinin sahip olması gereken özellikler | |
6 | İşletmelerde planlama yapma | |
7 | Örgütleme işlevi | |
8 | Arasınav | |
9 | Büro ve büro yönetimi | |
10 | İş Sağlığı ve iş güvenliği | |
12 | İş Sağlığı ve iş güvenliği | |
12 | İş Sağlığı ve iş güvenliği | |
13 | Meslek hastalıkları | |
14 | Şantiye yönetimi ve şantiye düzenlenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni. | |||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |||
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |||
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni. | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 4 | - | - | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 5 | 4 | 5 | 4 | - | 4 | - | - | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 | 4 | 5 | 4 | - | 4 | - | - | 5 | 5 | 4 | - | - | - | - |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 4 | 4 | 5 | 4 | - | 4 | - | - | 5 | 4 | 3 | - | - | - | - |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi | 4 | 5 | 4 | 5 | - | 3 | - | - | 4 | 5 | 3 | - | - | - | - |