Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Topografya | İNŞ120 | 2 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Topoğrafya, harita, plan proje kavramlarını öğrenmek, arazi ölçme işlemlerini ve hesaplamalarını gerçekleştirmek |
Ders İçeriği |
Ölçü birimleri, ölçek kavramı. Ölçme hataları, uzunlukların ölçülmesi. Ölçme aletleri ve donanımları. Yatay ve düşey açı ölçme yöntemleri, poligonasyon. Açık ve kapalı poligon, temel hgesap yöntemleri, poligon koordinat hesapları. Yükseklik ölçmeleri, nivelman, geometrik ve trigonometrik nivelman karne hesapları. Boyuna ve enine kesitler, yüzey nivelmanı. Takeometri, Tesviye eğrilerinin özellikleri, harita çizimi. Alan ve hacim hesapları. Aplikasyon. Sayısal Harita Üretimi. |
Ders Kaynakları |
Arazi Ölçmeleri Topografya, Doç. Dr. M. Mustafa Önal
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 5 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
9 | Arazi parçalarını ölçme yöntemleri | |
3 | Açı ölçü birimleri ve dönüşümler, alan ölçü birimleri | |
9 | Arazi parçalarını ölçme yöntemleri | |
4 | Dik ve kutupsal koordinat sistemleri, arasındaki dönüşümler | |
13 | Harita ve plan üzerinden ölçü yapmak, bilgisayar üzerine aktarmak | |
14 | Genel uygulamalar | |
7 | Hata hesapları ve uygulaması | |
13 | Harita ve plan üzerinden ölçü yapmak, bilgisayar üzerine aktarmak | |
2 | Ölçü Birimleri, uzunluk ölçü birimleri ve dönüşümler | |
6 | Uzunluk ve açı ölçü uygulaması | |
11 | Yükseklik Ölçmeleri | |
5 | Temel uygulamaları | |
11 | Yükseklik Ölçmeleri | |
1 | Topoğrafya, harita, plan kavramları, yeryüzünün şekli ve boyutları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Açı ölçmek | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Ölçme birimleri ve aralarındaki dönüşümleri kavramak | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Yükseklik ölçü ve hesaplarını yapmak | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Topoğrafya, harita, plan kavramlarını öğrenmek | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Tartışmalı Ders Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Uzunluk ölçmek | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Problem Çözme Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Açı ölçmek | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | |||
Ölçme birimleri ve aralarındaki dönüşümleri kavramak | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||||
Yükseklik ölçü ve hesaplarını yapmak | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | |||
Topoğrafya, harita, plan kavramlarını öğrenmek | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | - | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||
Uzunluk ölçmek | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |