Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Mesleki Uygulamalar | İNŞ123 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Semiha POYRAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciye, ilgili bilgisayar programlarıyla yapı tasarımı, yapı detay çizimi yaparak; ilgili programlarla çeşitli yapıları çizme ve tasarlama yeteneği kazandırmaktır. Paket program kullanmak, paket programı kurmak, programı çalıştırmak, tasarım çalışması için veri toplamak, programa veri girişi yapmak,programı çalıştırıp sonuçları analiz etmek,program çıktılarını almak. |
Ders İçeriği |
İnşaat alanıyla ilgili paket programları kullanmayı öğrenmek. |
Ders Kaynakları |
Hasan GÖKKAYA vd., Autocad 2015, Nobel Yayın evi, 2015
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Paket programı kurmak | Ders |
2 | Paket programı kullanmak | Ders |
3 | Programı çalıştırmak | Ders Laboratuar |
4 | Tasarım çalışması için veri toplamak | Ders Laboratuar |
4 | Tasarım çalışması için veri toplamak | Ders Laboratuar |
4 | Tasarım çalışması için veri toplamak | Ders Laboratuar |
7 | Programa veri girişi yapmak | Ders Laboratuar |
7 | Programa veri girişi yapmak | Ders Laboratuar |
7 | Programa veri girişi yapmak | Ders Laboratuar |
7 | Programa veri girişi yapmak | Ders Laboratuar |
7 | Programa veri girişi yapmak | Ders Laboratuar |
12 | Sonuçları analiz etmek | Ders Laboratuar |
12 | Sonuçları analiz etmek | Ders Laboratuar |
14 | Program çıktılarını almak. | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarım yeteneği gelişir. | Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yapıları tanır. | Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Alanında kullanılan bilgisayar programları hakkında bilgi sahibi olur. | Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bilgisayarlı proje okuma ve çizim yeteneği gelişir. | Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım yeteneği gelişir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||
Yapıları tanır. | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||||||
Alanında kullanılan bilgisayar programları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||
Bilgisayarlı proje okuma ve çizim yeteneği gelişir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |