Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bina Bilgisi | İNŞ124 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Volkan HACISÜLEYMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bina yapıları sınıflandırma, bina tasarımında insan ve eşya ölçüleri, eşyaların şekil ve boyutları, mekânları yönlendirme, boyutlandırma, ilişkilendirme, aydınlatma ve iklimlendirme, bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esaslar ile bina elemanlarının boyutsal ve fonksiyonel özelliklerine ilişkin bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmayı amaç edinmiştir. |
Ders İçeriği |
Bina sınıflandırılması, bina tasarımında insan ve eşya ölçülerinin önemi, eşyaların şekil ve boyutları, bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgiler, mekânların yönlendirilmesi, boyutlandırılması, ilişkilendirilmesi, aydınlatılması ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımlar, bina projelerinin tasarlanmasına ilişkin esaslar, bina elemanlarının boyutsal ve fonksiyonel özellikleri. |
Ders Kaynakları |
Bina Bilgisi Kitabı- Yaşar Bahri ERGEN Milli Eğitim Basımevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bina sınıflandırılması | Ders Gösterim |
2 | Eşyaların şekil ve boyutları | Ders Gösterim |
3 | Bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgiler | Ders Gösterim |
3 | Bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgiler | Ders Gösterim |
3 | Bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgiler | Ders Gösterim |
6 | Mekanların aydınlatılması, yerleştirilmesi, iklimlendirilmesi vb. şeylere yönelik yaklaşımlar ve uygulamalar | Ders Gösterim |
6 | Mekanların aydınlatılması, yerleştirilmesi, iklimlendirilmesi vb. şeylere yönelik yaklaşımlar ve uygulamalar | Ders Gösterim |
6 | Mekanların aydınlatılması, yerleştirilmesi, iklimlendirilmesi vb. şeylere yönelik yaklaşımlar ve uygulamalar | Ders Gösterim |
6 | Mekanların aydınlatılması, yerleştirilmesi, iklimlendirilmesi vb. şeylere yönelik yaklaşımlar ve uygulamalar | Ders Gösterim |
10 | Bina projelerinin tasarlanmasına yönelik esaslar | Ders Gösterim |
10 | Bina projelerinin tasarlanmasına yönelik esaslar | Ders Gösterim |
10 | Bina projelerinin tasarlanmasına yönelik esaslar | Ders Gösterim |
10 | Bina projelerinin tasarlanmasına yönelik esaslar | Ders Gösterim |
10 | Bina projelerinin tasarlanmasına yönelik esaslar | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bina yapılarını sınıflandırabilir | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bina tasarımında kullanılan insan ve eşya boyutlarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgileri açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Mekânların yönlendirilmesi, boyutlandırılması, ilişkilendirilmesi, aydınlatılması ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımları açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bina yapılarını sınıflandırabilir | 5 | 4 | 4 | 3 | - | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | 4 | 3 |
Bina tasarımında kullanılan insan ve eşya boyutlarını açıklayabilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | - | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | 4 | 3 |
Bina yerleşim ve yönlendirilmesine ilişkin bilgileri açıklayabilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | - | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | 4 | 3 |
Mekânların yönlendirilmesi, boyutlandırılması, ilişkilendirilmesi, aydınlatılması ve iklimlendirilmesine ilişkin bilgi ve yaklaşımları açıklayabilir. | 5 | 4 | 4 | 3 | - | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | - | - | 4 | 3 |