Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mimari Tasarım | İNŞ233 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ömer ÇOBAN |
Amaç |
Mimari Proje tasarım aşamalarının öğretilmesi ve uygulamalarla mimari proje okuma ve uygulama esnasında 3 boyutlu düşünme yeteneğinin öğrenci zihninde oturtulması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Mimari proje ögelerini, mimari proje çizim aşamaları, mimari planlar, mimari proje çizimi ve tasarımı uygulamaları, mimaride ölçü ve ölçek dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Neufert , E., Yapı Tasarımı, Beta yayın evi, 2023
3194 sayılı İmar Mevzuatı, 1985. Planlı Alanlar Yönetmeliği, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mimari Projelerin tanımı | Ders Gösterim |
2 | Mimari proje çizim kuralları | Ders Gösterim |
3 | Mimari proje çizim ve oluşum aşamaları | Ders Gösterim |
4 | Mimari Proje Çeşitleri | Ders Gösterim |
5 | Mimari Projede Vaziyet ve Yerleşim Planları | Ders Gösterim |
6 | Mimari Projede Kat planları ve çizim esasları | Ders Gösterim |
6 | Mimari Projede Kat planları ve çizim esasları | Ders Gösterim |
8 | Mimari Projede Kesit planları ve çizim esasları | Ders Gösterim |
9 | Ara Sınav-Mimari Projede Kesit planları ve çizim esasları | Ders Gösterim |
10 | Mimari Projede kesit planları ve çizim esasları | Ders Gösterim |
11 | Mimari Projede görünüş planları ve çizim esasları | Ders Gösterim |
12 | Mimari Projede detay planları ve çizim esasları | Ders Gösterim |
13 | Mimari Projede çatı planları ve çizim esasları | Ders Gösterim |
14 | Mimari Projede çizim uygulamaları | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mimari Projeyi tanır ve okur. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Mimari proje çizim aşamalarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ölçekli mimari proje çizebilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Mimari projelerden yola çıkarak 3 boyutlu düşünerek uygulamayı idrak edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Projeyi tanır ve okur. | 5 | 5 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | - |
Mimari proje çizim aşamalarını bilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | - |
Ölçekli mimari proje çizebilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | - |
Mimari projelerden yola çıkarak 3 boyutlu düşünerek uygulamayı idrak edebilir. | 5 | 5 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | - |