Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su Temini ve Atık Sular | İNŞ203 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | İNŞAAT TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Volkan HACISÜLEYMAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Volkan HACISÜLEYMAN |
Amaç |
İçme sularının fiziksel, kimyasal, bakteriyolojik ve radyolojik özelliklerini açıklayabilme, Suların derlenme yöntemlerini açıklayabilme, Suların depolanma yöntemlerinin öğrenilmesi, Suların arıtılma yöntemlerini öğrenilmesi, Suların iletilme ilke ve esaslarının öğrenilmesi, Atık suların toplanması, arıtılması ve uzaklaştırılması yöntemlerini öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İçme Suyu Özellikleri, Suların Derlenmesi, Suların İletilmesi, Suların Arıtılması, Suların Depolanması, Suların Dağıtılması, Atık Suların Derlenmesi, Arıtılması ve Uzaklaştırılması |
Ders Kaynakları |
Su Temini ve Çevre Sağlığı, Prof. Dr. Mehmet Karpuzcu, Kubbealtı Neşriyatı, 2005.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramalar, çevre sağlığı ve insan sağlığı | |
2 | Gelecekte nüfus ve su ihtiyacı hesabı | |
3 | Suyun özellikleri ve kalite | |
4 | Suların derlenmesi (kaptajlar) | |
5 | Yüzeysel suların derlenmesi | |
6 | Menba ve yeraltı sularının derlenmesi | |
7 | Suların iletilmesi (Cazibeli hatlar) | |
8 | Suların iletilmesi (Terfili hatlar)-Arasınav | |
9 | İletim hatlarındaki sanat yapıları | |
10 | Hazneler | |
11 | Şebekeler | |
12 | Şebeke çeşitleri ve elemanları | |
13 | Atık suların derlenmesi | |
14 | Atık suların arıtılma yöntemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İçme suyu özelliklerini sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Suların derlenmesi (kaptajlar) çeşitlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Suların iletilmesini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Suların depolanması ve dağıtılmasını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Atıksuların derlenmesi ve arıtılmasını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İçme suyu özelliklerini sınıflandırır. | 5 | 4 | 3 | 3 | - | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | - | - | - | 2 |
Suların derlenmesi (kaptajlar) çeşitlerini bilir. | 5 | 4 | 3 | 2 | - | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | - | - | - | 2 |
Suların iletilmesini açıklar. | 5 | 5 | 2 | 3 | - | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | - | - | - | 3 |
Suların depolanması ve dağıtılmasını açıklar. | 5 | 5 | 3 | 2 | - | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | - | - | - | 4 |
Atıksuların derlenmesi ve arıtılmasını bilir. | 5 | 4 | 2 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | - | - | - | 4 |