EN
  • Anasayfa
  • ENG102 İngilizce II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ENG102 - İngilizce II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İngilizce II ENG102 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Uzaktan Eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Yunus ACAR
Ders Veren Öğr. Gör. Zahide Kübra AYANOĞLU
Amaç

Bu ders sürecinde öğrencilere İngilizce dilbilgisi ve dört temel dil becerisinin öğretilmesi hedeflenmektedir. Öğrenciler öğrendikleri bilgi ve becerileri aktiviteler, diyaloglar ve çalışma kâğıtları ile pekiştirirler.

Ders İçeriği

Başlangıç düzeyde İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama.

Ders Kaynakları Teacher Resource PowerPoints. A PowerPoint Supplement by Geneva Tesh for Pearson Education, Inc. Beginning Level. http://www.azargrammar.com/materials/beg/BEG04_PowerPoint.html
Uzaktan Öğretim – Öğrenme Yönetim Sistemindeki ders malzemeleri (uzem.bilecik.edu.tr)
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 83
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,25
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı, Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman. Ders
2 "To Be" Fiili (Şimdiki ve Geçmiş). Ders
3 Düzenli ve düzensiz fiillerle Geçmiş Zaman. Ders
4 There is/are, there was/ were, a/an kullanımı vs. (çoğul isimlerle)some/any kullanımı. Ders
5 İsimler: Sayılabilir ve Sayılamayan. A/An vs Some/Any Kullanımı. Sayılamayan İsimler ile Ölçüler. Ders
6 Miktar belirteçleri (How much, How many, A lot of, Many, Much, A Few, A Little). Ders
7 Gelecek zaman, be going to". Ders
8 Kipler: Can / Could (Yetenek, İstek, İzin, Olasılık). Ders
9 Kipler: Must (Mustn't) / Have to (Don't have to)(Zorunlulk, yasak.). Ders
10 Present Perfect (already/ just/ yet). Ders
11 Present Perfect ( for/ since), Present Perfect vs. Simple Past Tense. Ders
12 Sıfatlar ve Zarflar. Ders
13 Karşılaştırmalar. Ders
14 Enüstünlük ve Present Perfect kullanımı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilir ve kullanabilir.
Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir.
Kendini veya bir başkasını örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine - tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular sorabilir ve aynı türden sorulara yanıt verebilir.
Tek tümceleri ve doğrudan öncelik alanlarıyla (söz gelimi yalın ve kişisel ve aile bilgileri, alışverişler, yakın çevre, iş) ilişkili olarak sıklıkla kullanılan deyimleri anlayabilir.
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilir ve kullanabilir. - - - - 5 - - - - - - - - - -
Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir. - - - - 5 - - - - - - - - - -
Kendini veya bir başkasını örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine - tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular sorabilir ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. - - - 5 - - - - - - - - - -
Tek tümceleri ve doğrudan öncelik alanlarıyla (söz gelimi yalın ve kişisel ve aile bilgileri, alışverişler, yakın çevre, iş) ilişkili olarak sıklıkla kullanılan deyimleri anlayabilir. - - - - 5 - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - 5 - - - - - - - - - -