EN
  • Anasayfa
  • BLP126 Grafik ve Animasyon (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BLP126 - Grafik ve Animasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Grafik ve Animasyon BLP126 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders laboratuvar ortamında teorik anlatımın ardından bilgisayar başında adım adım uygulamalı olarak işlenecektir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Süleyman YILDIRIM
Ders Veren
Amaç

Resim kaydetme formatlarını ve özelliklerini anlayabilme. Resim dosyalarını açıp, düzenleyebilme. Animasyon mantığını anlayabilme.

Ders İçeriği

Grafik ve Animasyon ile ilgili temel kavramlar. Pixel, Çözünürlük ve Renk derinliği. Resim, Ses ve Video Dosya Çeşitleri. Grafik program giriş ayarları ve araç paneli, Vektör Araçlar, Metin Düzenleme İşlemleri, Renk, Kontur ve Dolgu Uygulamaları Canlı Filtreler, Katman İşlemler Dilimler ve Etkin Bölgeler, Düğmeler ve Açılır Menüler, Hareketli Resimler, Optimizasyon ve Dışa Aktarma, Animasyon Hazırlama Programı Kullanımı.

Ders Kaynakları Grafik Animasyon Ders Notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 118
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,63
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Grafik ve Animasyon ile ilgili temel kavramlar.
2 Ekran Kartı, Pixel, Çözünürlük ve Renk derinliği.
3 Resim, Ses ve Video Dosya Çeşitleri.
4 Grafik program giriş ayarları ve araç paneli
5 Vektör Araçları
6 Vektör Araçlar Metin Düzenleme İşlemleri Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Renk, Kontur ve Dolgu Uygulamaları Canlı Filtreler Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
8 Ara Sınav
9 Canlı Filtreler, Katman İşlemler Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
10 Katman İşlemler Dilimler ve Etkin Bölgeler
11 Düğmeler ve Açılır Menüler Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
12 Hareketli Resimler Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
13 Optimizasyon ve Dışa Aktarma Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Animasyon Hazırlama Programı Kullanımı Ders Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Fotoğraf manipülasyonu yapar
Katmanlar ile çalışır.
Grafik ve Animasyon ile ilgili temel kavramları bilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Fotoğraf manipülasyonu yapar - - - - - - - - - - - -
Katmanlar ile çalışır. - - - - - - - - - - - -
Grafik ve Animasyon ile ilgili temel kavramları bilir. - - - - - - - - - - - -