Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mobil Uygulamalara Giriş | BLP231 | 4 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Muhammet KARADENİZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Yusuf MUŞTU |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin mobil cihazlar üzerinde uygulama geliştirme hakkında bilgi sahibi olmaları, mobil cihazlarla diğer programlanabilir cihazlar arasındaki uygulama geliştirme farklarını görmeleri, mobil cihazlar için uygulama geliştirmeye yarayan yazılım çatılarını tanımaları ve takım halinde geliştirecekleri bir uygulama ile pratik deneyim kazanmalarıdır. |
Ders İçeriği |
Mobil cihazlar ve işletim sistemleri, mobil uygulama geliştirme ortamları, proje yönetimi, mobil uygulamaların paketlenmesi ve dağıtımı, mobil uygulama marketleri, mobil uygulamalarda güvenlik. |
Ders Kaynakları |
Andorid Studio İle Programlama (Aysan Ethem NARMAN)
Andorid Studio İle Programlama (A.Kerim FIRAT) Turkcell Akademi (https://gelecegiyazanlar. turkcell.com.tr/konu/android) Google Geliştirici Dokümanları (https:// eveloper. android.com/guide/) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Kısa Sınav 1 | 15 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mobil İşletim Sistemleri ve Mobil Platformlar | |
2 | Android İşletim Sistemi İçin Uygulama Geliştirme Ortamı | |
3 | Temel Java Programlama | |
4 | Arayüz Kontrolleri l | |
5 | Arayüz Kontrolleri ll | |
6 | Arayüz Kontrolleri lll | Ders Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Arayüz Yerleşim Kontrolleri l | |
8 | Arayüz Yerleşim Kontrolleri ll | |
9 | Arayüz Olayları l | |
10 | Arayüz Olayları ll | Ders Gösterim Grup Çalışması Laboratuar |
11 | Özelleştirilmiş Arayüz Kontrolleri l | |
12 | Özelleştirilmiş Arayüz Kontrolleri ll | |
13 | Menü Kontrolleri l | |
14 | Menü Kontrolleri ll |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mobil cihazların ve işletim sisteminin özelliklerine erişebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mobil uygulama geliştirebilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Mobil işletim sistemini tanıma ve anlama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mobil cihazların ve işletim sisteminin özelliklerine erişebilme | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | ;
Mobil uygulama geliştirebilme | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | ;
Mobil işletim sistemini tanıma ve anlama | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 1 | 1 | ;
Ortalama Değer | 2,33 | 4 | 4,33 | 4 | 4,67 | 4,67 | 3 | 4,67 | 3,33 | 2,67 | 1 | 1 |