EN
  • Anasayfa
  • TEK107 Teknolojinin Bilimsel İlkeleri (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
TEK107 - Teknolojinin Bilimsel İlkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Teknolojinin Bilimsel İlkeleri TEK107 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze anlatım
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ
Ders Veren
Amaç

Öğrenciye, klasik fizik kuramları hakkında temel düzeyde bilgilenerek, fiziksel büyüklükleri ve etkileri yorumlayabilme becerisi kazandırmak.

Ders İçeriği

Temel Fiziksel Büyüklükler ve Birimler, Vektörler, Kuvvet, Ağırlık Merkezi, Moment, Denge, Hareket Kanunları, İş, Güç, Kinetik Enerji-Potansiyel Enerji, Basınç

Ders Kaynakları Fizik (Teknolojinin Bilimsel İlkeleri) Yazar: İsmail Sarı , Kenan Büyüktaş Yayınevi : Seçkin Yayıncılık ISBN: 9789750250033
Editör Önder Orhun, Teknolojinin bilimsel İlkeleri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul (2003).
Mustafa DENKTAŞTeknolojinin Bilimsel İlkeleri Lisans yayıncılık 2007 ,İstanbul ISBN:978-9944-274-17-3
Editör Kudert Öztaş, Fen Bilgisi I., II., III. Ünite, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Ankara (1986).
Fredrick J. Keller, W. Edward Gettys, Malcolm J. Skove, Fizik I. Cilt, Literatür-McGraw Hill Yayınevi, İstanbul (1995).
Kemal Çolakoğlu, Genel Fizik, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara (1987).
Açıldığı Öğretim Yılı 2007 - 2008 2008 - 2009 2006 - 2007 2005 - 2006 2003 - 2004 2002 - 2003 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Final Final 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 63
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,47
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
8 Ara sınav/ Genel tekrar
9 Dinamik (Newtonun 1. ve 2. Kanunu, kuvvet-hareket ilişkisi, statik ve dinamik sürtünme, sürtünmenin önemi)
9 Serbest düşme hareketi
10 Temel elektrik bilgisi
11 İş ve enerji, (enerji türleri, enerji dönüşümleri için uygulamadan örnekler)
12 Güç ve verim kavramı, enerji dönüşümleri ve verim uygulamaları
13 Güç ve verim kavramı, uygulamalar
14 Akışkanlarda basınç kavramı, atmosfer basıncı, mutlak ve etkin basınç, vakum basıncı, hidrostatik basınç bağıntısı, debi kavramı ve debi birimleri (akış hızı, akış kesiti ve debi ilişkisi)
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Genel ölçme standartlarını öğrenir Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
kuvvet yönü ve bileşenleriyle ilgili hesaplamaları yapar Yazılı Sınav Ödev / Proje Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Moment ve hız kavramları ile işlem yapar Yazılı Sınav Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. - - - - - - - - - - - - - - -
Genel ölçme standartlarını öğrenir - - - - - - - - - - - - - - -
kuvvet yönü ve bileşenleriyle ilgili hesaplamaları yapar - - - - - - - - - - - - - - -
Moment ve hız kavramları ile işlem yapar - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. - - - - - - - - - - - - - - -