Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sarım Tekniği | ELE217 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Metehan ÖNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektrik makinelerinde malzeme teknolojisini tanıyabilme. Herhangi bir elektrik makinesinin imalatı ile ilgili hesaplama ve malzeme seçimi ilkelerini kavrayabilme. Elektrik makinelerinde arıza tespiti ve giderilmesi ,sarımını yapabilme. |
Ders İçeriği |
Elektrik makinelerinde malzeme teknolojisi, doğru akım makineleri ve üniversal motorların sargıları, alternatif akım makineleri. Transformatör ve Manyetizma Teorisi. Elektrik makinelerinin etiket bilgileri. Sarım çeşitleri.Nüve temizleme teknikleri. Sarımları nüveye yerleştirme ve ölçme teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Bobinaj Ali Arslan
Bobinaj Klavuzu MEGEP OZEL SARIMLAR MEGEP YARIM KALIP SARIM MEGEP EL TIPI SARIM MEGEP BASİT PARALEL ENDÜVİ SARIM MEGEP TAM KALIP SARIM MEGEP KOLEKTÖRLÜ BİR FAZLI MOTOR SARIMI MEGEP ÇOKLU PARALEL ENDÜVİ SARIMI |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2003 - 2004 2005 - 2006 2004 - 2005 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2014 - 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 7 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 7 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 4 | 2 | 8 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 4 | 2 | 8 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Üç fazlı asenkron motorların yapısı ve çalışma prensibi | Laboratuar Sözlü |
2 | Bir fazlı motorların yapısı ve çalışma prensibi | Laboratuar Sözlü |
3 | Doğru akım (DA) elektrik makinelerinin yapıları ve çalışma prensipleri | |
4 | Bir fazlı trafoların yapıları ve çalışma prensipleri | Laboratuar Sözlü |
5 | Üç fazlı trafoların yapıları ve çalışma prensipleri | Laboratuar Sözlü |
6 | Stator el tipi sarım uygulaması (2 kutuplu) | Laboratuar Sözlü |
7 | Stator el tipi sarım uygulaması (4 kutuplu) | Laboratuar Sözlü |
8 | Stator yarım kalıp sarım uygulaması (2-4 kutup) eşit adımlı | Laboratuar Sözlü |
9 | Stator yarım kalıp sarım uygulaması (2-4 kutup) değişik adımlı | Laboratuar Sözlü |
10 | Stator yarım kalıp sarım uygulaması (2-4 kutup)kısa ve uzun adımlı | Laboratuar Sözlü |
11 | Stator tam kalıp sarım uygulaması (2-4 kutuplu ) | Laboratuar Sözlü |
12 | Stator tam kalıp sarım uygulaması (2-4 kutuplu ) kısa adımlı | Laboratuar Sözlü |
13 | Dahlander sargı | Laboratuar Sözlü |
14 | Sarım şemalarının çizimleri ile ilgili örnek problemler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Trafo hesabini yapar,makara ve nuve olculerini belirler, uygulayabilmek | Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Elektrik makinelerinde sarım teknik ve çeşitlerini kavramak | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Laboratuvar Çalışması | Laboratuar Sözlü | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Trafo hesabini yapar,makara ve nuve olculerini belirler, uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik makinelerinde sarım teknik ve çeşitlerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |