EN
  • Anasayfa
  • ELH124 R/F Tekniği (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
ELH124 - R/F Tekniği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
R/F Tekniği ELH124 2 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Emre EREN
Amaç

1. Elektronik iletişim sistemlerindeki temel elemanları tanıyabilme. 2. Osilasyon, filtreleme, karıştırma işlemlerinin ne zaman ve nasıl yapılacağının kavrayabilme. 3. Genlik ve frekans modüleli alıcı ve verici devreleri anlayabilme, karşılaştırabilme ve analizini yapabilme.

Ders İçeriği

A. Osilatorler B. Filtreler C. Mikserler D. RF ve IF Yükselteçler E. PLL ve Frekans Sentezleyiciler F. Modülatör ve Demodülatör Devreleri

Ders Kaynakları High Frequency Techniques: An Introduction To RF And Microwave Engineering (White, Joseph F.) (Wiley) 2004
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 7 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 5 10
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 6 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 143
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Osilatorler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
2 Osilatörler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
4 Filtreler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
4 Filtreler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
5 Mikserler
5 Mikserler
9 RF ve IF Yükselteçler
8 Ara sınav- IF Yükselteçler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
9 RF ve IF Yükselteçler
11 PLL ve Frekans Sentezleyiciler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
11 PLL ve Frekans Sentezleyiciler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
11 PLL ve Frekans Sentezleyiciler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
13 Modülatörler ve Demodülatörler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
13 Modülatörler ve Demodülatörler Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Haberleşmenin temel elemanlarından olan faz kilitlemeli döngülerin (pll) ve frekans sentezleyicilerin çalışma prensiplerinin kavrayabilme ve ilkelerini uygular Yazılı Sınav Sözlü Sınav Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Osilatorlerin çalışma prensiplerini ve kullanım amaçlarını anlayabilme; sınıflandırmasını ve karşılaştırmalarını yapar Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Haberleşmede geniş kullanım alanı olan filtre devrelerinin görevlerini sayabilme, çalışma prensiplerinin kavrayabilme. aktif ve pasif filtreler hakkında çalışmalar yapar Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Yükselteçlerin kullanım amacını anlayarak frekansa bağlı (duyarlı) şekilde işaret güçlendirme işlemlerini kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mikserlerin frekans karıştırma ve dönüştürme yapmasını anlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Haberleşmenin temel elemanlarından olan faz kilitlemeli döngülerin (pll) ve frekans sentezleyicilerin çalışma prensiplerinin kavrayabilme ve ilkelerini uygular 5 5 0 3 4 3 0 1 1 0 4
Osilatorlerin çalışma prensiplerini ve kullanım amaçlarını anlayabilme; sınıflandırmasını ve karşılaştırmalarını yapar 5 5 0 3 4 3 0 1 1 0 4
Haberleşmede geniş kullanım alanı olan filtre devrelerinin görevlerini sayabilme, çalışma prensiplerinin kavrayabilme. aktif ve pasif filtreler hakkında çalışmalar yapar 5 5 0 3 4 3 0 1 1 0 4
Yükselteçlerin kullanım amacını anlayarak frekansa bağlı (duyarlı) şekilde işaret güçlendirme işlemlerini kavrar 5 5 0 3 4 3 0 1 1 0 4
Mikserlerin frekans karıştırma ve dönüştürme yapmasını anlar 5 5 0 3 4 3 0 1 1 0 4