EN
  • Anasayfa
  • ELO233 Devre Tasarımı ve Uygulaması (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
ELO233 - Devre Tasarımı ve Uygulaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Devre Tasarımı ve Uygulaması ELO233 3 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım,Bilgisayar ile simülasyon,uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Ali Riza GÜN
Ders Veren Öğr. Gör. Oğuzhan ÖNAL Öğr. Gör. Dr. Ali Riza GÜN
Amaç

Temel elektronik devrelerin tasarımını ve uygulamalarını anlatmak, zamanlama ve yükseltici devreleri hakkında bilgi vermek, bir elektronik devrenin lehim yaparak oluşturulmasını öğretmektir.

Ders İçeriği

Elektronik Devreler hakkında temel bilgilerin edinilmesi, Devre tasarımını öğrenilmesi, Baskı devre oluşturma yöntemlerinin öğrenilmesi, lehimleme tekniklerinin incelenmesi, Analog devreler ve uygulamalarının tanıtımı, dijital devreler ve uygulamaları hakkında bilgi edinilmesi, Günlük hayatta kullanılan basit elektronik devrelerin yapımı, Elektronik devre tasarım programlarının tanıtımı

Ders Kaynakları Milli Eğitim Bakanlığı Elektrik Elektronik Teknolojisi Elektronik Sistemler http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/
Allan R. Hambley., Electrical Engineering, Prentice Hall, 2002 3- J. O. Maley, Basic Circuit Analysis., Schaum Series, 1992 4- S. A. Nasar, Electric Circuits., J. Willey & Sons, 1997
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 20
Uygulama 2 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
80
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
90
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Uygulama 2 Uygulama 2 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 157
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Elektronik Devre elemanları Gösterim Laboratuar
2 Elektronik Devre elemanlarının kullanımı Gösterim Laboratuar
3 Elektronik Devre tasarımı Gösterim Laboratuar
4 Bread Board kullanımı Gösterim Laboratuar
5 LDR ve Transistör ile Aydınlıkta Aktif Devre/ Karanlıkta Aktif Devre Gösterim Laboratuar
6 Elektronik Devre tasarım programları Gösterim Laboratuar
7 Baskı Devre Gösterim Laboratuar
8 Plakete malzemelerin yerleştirilmesi Gösterim Laboratuar
9 Lehimleme teknikleri Gösterim Laboratuar
10 Entegrelerin lehimlenmesi Gösterim Laboratuar
11 Analog Devreler ve Uygulamaları Gösterim Laboratuar
12 Dijital Devreler ve Uygulamaları/ Arduino platformu Gösterim Laboratuar
13 Basit elektronik Devreler, Zamanlayıcı Devreler Gösterim Laboratuar
14 Proje Çalışması Gösterim Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Elektronik alanındaki kavram ve süreçleri analiz edebilir Ödev / Proje Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Yorumlama ve elde edilen sonuçları sunma becerisi kazanır Ödev / Proje Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Devre tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz edebilir Ödev / Proje Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi kazanır Ödev / Proje Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Elektronik devre şemasını baskılı devreye dönüştürebilir Ödev / Proje Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Elektronik alanındaki kavram ve süreçleri analiz edebilir 2 4 3 2 4 5 4 2 3 3 4
Yorumlama ve elde edilen sonuçları sunma becerisi kazanır 1 2 4 3 5 4 3 3 4 2 5
Devre tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz edebilir 2 4 3 2 4 5 3 2 4 3 5
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi kazanır 1 4 3 2 4 5 4 3 3 5 4
Elektronik devre şemasını baskılı devreye dönüştürebilir 2 4 3 4 5 2 4 3 5 4 3