EN
  • Anasayfa
  • ELO230 Robot Teknolojisi (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ELO230 - Robot Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Robot Teknolojisi ELO230 4 1 + 1 2,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sunum, Anlatım
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Mithat YANIKÖREN
Ders Veren Öğr. Gör. Oğuzhan ÖNAL
Amaç

Robot türlerinin tanınması, kullanım amaçları ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Robot türlerinin tanıtılması, Robotun tarihçesi, Robot uygulamaları, Robotların yapısı, Robotların temel unsurları, Robot sürücü sistemler (pnömatik, hidrolik, elektrikli, vb) , Robot konfigürasyonları, Denavit Hartenberg yöntemine giriş

Ders Kaynakları Introduction to Robotics, John. J. Craig Modeling and Control of Manipulators, L. Sciavicco, B. Siciliano, Springer, (6th Edition), 2005 M.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Robot türlerinin tanıtılması Seminer
1 Robot türlerinin tanıtılması Seminer
3 Robotun Tarihçesi Seminer
4 Robot Bileşenleri Seminer
4 Robot Bileşenleri Seminer
6 Eksen takımlarının tanıtılması Seminer
7 Eksen takımlarının birbirine dönüştürülmesi Seminer
8 Ara Sınav Seminer
9 Robot sürücü sistemleri Seminer
9 Robot sürücü sistemleri Seminer
9 Robot sürücü sistemleri Seminer
12 Denavit-Hartenberg Yönteminin tanıtılması Seminer
13 Düz kinematik Seminer
13 Düz kinematik Seminer
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Robotları sınıflandırabilme. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Robot donanımlarının tanınması. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Robotik uygulamalarında kullanılacak algılayıcıların seçilmesi. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Robotlar ile ilgili uygulama yapabilme. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Robotların kinematik modellemesini yapabilir. Yazılı Sınav Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Robotları sınıflandırabilme. - - - - - - - - - - -
Robot donanımlarının tanınması. - - - - - - - - - - -
Robotik uygulamalarında kullanılacak algılayıcıların seçilmesi. - - - - - - - - - - -
Robotlar ile ilgili uygulama yapabilme. - - - - - - - - - - -
Robotların kinematik modellemesini yapabilir. - - - - - - - - - - -