Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gıda İşleme | GID108 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | GIDA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ebru GÜNEY FUNDA |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ebru GÜNEY FUNDA Öğr. Gör. Eren YURTDAŞ |
Amaç |
Dersin amacı; öğrenciye gıda işleme yöntemleri ve kullanılan ekipmanlarla ilgili bilgiyi kazandırarak ürünün kalitesini etkileyen değişik işleme yöntemlerinin değerlendirilmesini yapabilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Geleneksel ve güncel gıda işleme tekniklerini karşılaştırarak üründe oluşan değişiklikler ve bu tekniklerde kullanılan ekipmanların genel yapıları ile ilgili bilgiler vererek öğrencinin prosesi kontrol ve takip edebilmesi için yeterli beceri ve donanıma sahip olmasını sağlar. |
Ders Kaynakları |
Bylund G. (1995) Dairy Processing Handbook
Cemeroğlu,B.(2005) Gıda Mühendisliğinde Temel İşlemler. Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları No: 29 Earle L.R. (1992) Unit Operations ın Food Processing. Saldamlı İ., ve Saldamlı E. (2004) Gıda Endüstrisi Makineleri, Savaş Kitabevi-Ankara Karel, M., Fennema, O.R., Lund, D.,B., Principles Of Food Science. Bylund G. (1995) Dairy Processing Handbook Cemeroğlu,B.(2005) Gıda Mühendisliğinde Temel İşlemler. Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları No: 29 Earle L.R. (1992) Unit Operations ın Food Processing. Saldamlı İ., ve Saldamlı E. (2004) Gıda Endüstrisi Makineleri, Savaş Kitabevi-Ankara Karel, M., Fennema, O.R., Lund, D.,B., Principles Of Food Science. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gıdaların temel özellikleri ve üretimde kullanılan ilkeler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Hammadde hazırlık makineleri-I | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Hammadde hazırlık makineleri-II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Üretim makineleri- Sınıflama ve Ayrıma Makineleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Üretim makineleri- Karıştırma, karışımlama ve boyut küçültme makinaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Isıl İşlem makina ve ekipmanları-I | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Isıl İşlem makina ve ekipmanları-II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Ara sınav | |
9 | Isıl İşlem makina ve ekipmanları-III | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Ambalaj ve ambalajlama makinaları-I | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Ambalaj ve ambalajlama makinaları-II | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Sistem temizliği | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Otomasyon | |
14 | Fabrika kuruluş teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Final sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gıda işleme teknolojisi yöntemlerine ilişkin temel bilgileri öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Gıda üretimlerinde kullanılan metodlar ve güncel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Gıda İşleme prosesleri ve ekipmanlarını tanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gıda işleme teknolojisi yöntemlerine ilişkin temel bilgileri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gıda üretimlerinde kullanılan metodlar ve güncel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gıda İşleme prosesleri ve ekipmanlarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |