EN
  • Anasayfa
  • GID108 Gıda İşleme (2022 - 2023 / 2. Yarıyıl)
  • EN
GID108 - Gıda İşleme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gıda İşleme GID108 2 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GIDA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Ebru GÜNEY FUNDA
Ders Veren Öğr. Gör. Ebru GÜNEY FUNDA Öğr. Gör. Eren YURTDAŞ
Amaç

Dersin amacı; öğrenciye gıda işleme yöntemleri ve kullanılan ekipmanlarla ilgili bilgiyi kazandırarak ürünün kalitesini etkileyen değişik işleme yöntemlerinin değerlendirilmesini yapabilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Geleneksel ve güncel gıda işleme tekniklerini karşılaştırarak üründe oluşan değişiklikler ve bu tekniklerde kullanılan ekipmanların genel yapıları ile ilgili bilgiler vererek öğrencinin prosesi kontrol ve takip edebilmesi için yeterli beceri ve donanıma sahip olmasını sağlar.

Ders Kaynakları Bylund G. (1995) Dairy Processing Handbook
Cemeroğlu,B.(2005) Gıda Mühendisliğinde Temel İşlemler. Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları No: 29
Earle L.R. (1992) Unit Operations ın Food Processing.
Saldamlı İ., ve Saldamlı E. (2004) Gıda Endüstrisi Makineleri, Savaş Kitabevi-Ankara
Karel, M., Fennema, O.R., Lund, D.,B., Principles Of Food Science.
Bylund G. (1995) Dairy Processing Handbook
Cemeroğlu,B.(2005) Gıda Mühendisliğinde Temel İşlemler. Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları No: 29
Earle L.R. (1992) Unit Operations ın Food Processing.
Saldamlı İ., ve Saldamlı E. (2004) Gıda Endüstrisi Makineleri, Savaş Kitabevi-Ankara
Karel, M., Fennema, O.R., Lund, D.,B., Principles Of Food Science.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
60
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 125
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Gıdaların temel özellikleri ve üretimde kullanılan ilkeler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Hammadde hazırlık makineleri-I Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Hammadde hazırlık makineleri-II Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Üretim makineleri- Sınıflama ve Ayrıma Makineleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Üretim makineleri- Karıştırma, karışımlama ve boyut küçültme makinaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Isıl İşlem makina ve ekipmanları-I Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Isıl İşlem makina ve ekipmanları-II Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Ara sınav
9 Isıl İşlem makina ve ekipmanları-III Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Ambalaj ve ambalajlama makinaları-I Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Ambalaj ve ambalajlama makinaları-II Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Sistem temizliği Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Otomasyon
14 Fabrika kuruluş teknikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
15 Final sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gıda işleme teknolojisi yöntemlerine ilişkin temel bilgileri öğrenir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Gıda işleme teknolojisi yöntemlerine ilişkin temel bilgileri öğrenir.
Gıda üretimlerinde kullanılan metodlar ve güncel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
Gıda İşleme prosesleri ve ekipmanlarını tanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Gıda işleme teknolojisi yöntemlerine ilişkin temel bilgileri öğrenir. 4 - 4 4 5 - - 4 - 4 - 4 - 3 4
Gıda işleme teknolojisi yöntemlerine ilişkin temel bilgileri öğrenir. 4 5 - 4 - 4 - - - 4 4 4 - - -
Gıda üretimlerinde kullanılan metodlar ve güncel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. 4 4 4 4 4 4 - - 4 4 - - 4 - 3
Gıda İşleme prosesleri ve ekipmanlarını tanır. 4 4 4 5 - - 4 4 - 4 4 - 4 4 4