Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Organik Kimya ve Laboratuvarı | KİM104 | 2 | 3 + 2 | 7,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Zorunlu |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAMAV |
Amaç |
Organik bileşikleri gruplandırarak yapı ve etkinlik arasındaki ilişkiyi belirleyebilme, tepkime mekanizmalarını yazabilme ve öngörebilme |
Ders İçeriği |
Organik bileşiklerin yapıları ve bağlar, kovalent bağlar ve kimyasal reaktivite, asitler ve bazlar, Dersin İçeriği alkanler ve sikloalkanler, stereokimya, nükleofilik yer değiştirme ve eliminasyon reaksiyonları, alkenler, polienler, alkinler, ultraviyole, Infrared ve nükleer magnetik rezonans (Course Description) spektroskopilerine giriş, alkoller ve eterler. |
Ders Kaynakları |
Solomons G. and Fryhle C. ,(Çeviri Editörleri Okay G. ve Yıldırır Y.), Organik Kimya, 7. Baskıdan Çeviri, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2002.
Fessenden R. T., Fessenden J. S. and Logue W. M., (Çeviri Editörü Uyar T.), Organik Kimya, Güneş Yayınları, Ankara, 2001 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Uygulama 1 | 15 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 187 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Organik Kimyanın ve Organik bileşiklerin yapı formüllerinin Tanıtımı, iyonik ve kovalent I-II bağlanma, Lewis Yapıları, Bağlanma, Rezonans, Moleküller arasında nonbonding etkileşimler. | |
2 | Kovalent moleküllerin şekli ve, Atomik, Moleküler ve Hibrit orbitalleri (tanıtımı). Kovalent Bağ I-II Uzunluğu ve Kuvveti, Kimyasal reaktifliğe bağın etkisi | |
3 | Organik Kimyada Asitlik, Bazlık, | Tartışmalı Ders Grup Çalışması Laboratuar |
4 | Nükleofillik, Elektrofillik, Organik Kimyada Reaksiyonların Oluşumu | |
5 | Alkanlar ve Sikloalkanların adlandırma, bağ çizgi yapısı ve yapısal izomeri | |
6 | Alkanlarda konformasyonel analiz | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Konstitüsyonel stereokimya | |
8 | Alkenler; yapı ve izomeri, adlandırma, relatif kararlılık, elektrofilik katılması, karbokatyonun II-VII yeniden düzenlenmesi | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
9 | Alkenlere hidrojen katılması,değişik ortamlarda halojen katılması, oksidasyon | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
10 | Polienler (izole, konjuge, kumule çoklu bağ, 1,3-butadien, konjuge sisteme elektrofilik katılma, VII 1,4-siklik katılma) ve Alkinler | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
14 | Alkol ve eterler | |
14 | Alkol ve eterler | |
13 | Aromatik bileşikler | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
13 | Aromatik bileşikler | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
doymuş hidrokarbonları öğreneceklerdir, | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Organik bileşiklerdeki kimyasal bağları ve fonksiyonel grupları öğreneceklerdir, | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kimyasal reaktivitenin prensiplerini öğreneceklerdir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Asit/baz ve nükleofillik/elektrofillik kavramlarını öğreneceklerdir, | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
yapısal ve stereokimyasal hem konformasyonel hemde konfigürasyonal) izomeri öğreneceklerdir, | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
doymuş hidrokarbonları öğreneceklerdir, | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 |
Organik bileşiklerdeki kimyasal bağları ve fonksiyonel grupları öğreneceklerdir, | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 |
Kimyasal reaktivitenin prensiplerini öğreneceklerdir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 |
Asit/baz ve nükleofillik/elektrofillik kavramlarını öğreneceklerdir, | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 |
yapısal ve stereokimyasal hem konformasyonel hemde konfigürasyonal) izomeri öğreneceklerdir, | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 |