EN
  • Anasayfa
  • KİM111 Kimya Teknolojisine Giriş (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
KİM111 - Kimya Teknolojisine Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kimya Teknolojisine Giriş KİM111 1 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Hoca tarafından ders anlatımı
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Şenay BALBAY
Ders Veren Doç. Dr. Şenay BALBAY
Amaç

Bu ders, gerek teorik gerekse pratik olarak mümkün olan en üst düzeyde sanayide üretilen bazı ürünlerin üretim aşamalarında kullanılan çeşitli yöntem, sistem, makineler, hammadde ve yardımcı madde özellikleri ile bunların ürün ve üretim parametrelerine etkilerini kavramış bireyler yetiştirmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Su Teknolojisi; Şehir Suyu ve Endüstride kullanılan Suyun Özellikleri; Enerji ve Yakıtlar; Kömür Kimyasal Maddeleri; Gaz Yakıtlar; Endüstriyel Gazlar; Endüstriyel Karbon; Klor-Alkali Endüstrileri; Azot Endüstrileri; Nitrik Asit Endüstrisi; Kükürt ve Sülfürik Asit Endüstrileri; Hidroklorik Asit Endüstrileri ve Çeşitli Anorganik Kimyasal Maddelerin üretim teknolojileri ve kullanım Alanları.

Ders Kaynakları Kimyasal teknolojiler, ARAL OLCAY,Gazi kitapevi
Firmaların güncel üretim süreçleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2002 - 2003 2009 - 2010 2012 - 2013 2013 - 2014 2010 - 2011 2011 - 2012 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 3 18
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 10 1 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 9 1 9
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 1 10 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 115
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,51
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Su Teknolojisi
2 Su Teknolojisi
4 Yakıt ve enerji
4 Yakıt ve enerji
6 Sodyum hidroksit üretimi ve kullanım alanları
7 Ara sınav
8 Sülfürik asit üretimi ve kullanım alanları
9 Hidroklorik asit üretimi ve kullanım alanları
10 Yağ teknolojisi
11 Cam üretimi
12 Seramik üretimi
13 Öğrenci sunumları
14 Final sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kimya endüstrisinin temel işlemleri hakkında ilgi sahibi olabilme
Kimyasal üretim süreçlerinde teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilme
Kimya endüstrisinde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olabilme
Akış şemalarının oluşturulması hakkında bilgi sahibi olabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kimya endüstrisinin temel işlemleri hakkında ilgi sahibi olabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Kimyasal üretim süreçlerinde teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Kimya endüstrisinde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Akış şemalarının oluşturulması hakkında bilgi sahibi olabilme - - - - - - - - - - - - - - -