Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimyasal İşlemlere Giriş | KİM112 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Netice KÜÇÜK |
Ders Veren | Öğr. Gör. Netice KÜÇÜK |
Amaç |
Bu ders kimya sanayinde fiziksel ve kimyasal işlemlerin öğretimine ve alet- ekipmanların çeşitleri hakkında bilgi vermeye yöneliktir. |
Ders İçeriği |
Kimya sanayinde sık karşılaşılan fiziksel ve kimyasal işlemler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir |
Ders Kaynakları |
Kimya Endüstrisinde Organik Prosesler 1-2, P.H. Groggins, Çev.,Prof.Dr. İhsan Çataltaş
Gülbaran,E. (1979) Kimya mühenisliği Ünit Operasyonları, McCabe-Smith 'den çeviri, İstabul: Matbaa Tekniksiyenleri Kol.Şt. Kimyasal teknolojiler, ARAL OLCAY,Gazi kitapevi Firmaların güncel üretim süreçleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2005 - 2006 2003 - 2004 2002 - 2003 2004 - 2005 2009 - 2010 2012 - 2013 2010 - 2011 2011 - 2012 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 1 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 0 | 0 | 0 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 0 | 0 | 0 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 0 | 0 | 0 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 0 | 0 | 0 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 0 | 0 | 0 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 0 | 0 | 0 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 0 | 0 | 0 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 0 | 0 | 0 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel birim sistemleri, Enerji bağıntıları, Enerjinin sınıflandırılması | |
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | Beyin Fırtınası |
2 | Isıl işlemler: Buharlaşma, Yoğunlaşma Isısı | |
2 | Su Teknolojisi | Problem Çözme |
3 | Isıl işlemler: Buhar Basıncı, Kaynama Noktası | |
3 | Kimyasal İşlemler | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | Basit ve Kesirli Distilasyon, Kurutma ve Buharlaştırma | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Yakıt ve enerji | Problem Çözme |
5 | Yakıt ve enerji | Problem Çözme |
5 | Kimyasal Denge | Problem Çözme Gösterim |
6 | Kimyasal denge | |
6 | Sodyum hidroksit üretimi ve kullanım alanları | Problem Çözme Gösterim |
7 | Çözelti Hazırlama, Konsantrasyon Birimleri, Gaz denklemleri | Problem Çözme |
7 | Ara sınav | |
8 | Ayırma İşlemleri: Filtrasyon, Flotasyon, Ekstraksiyon | |
8 | Sülfürik asit üretimi ve kullanım alanları | Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Kimyasal bir prosese etki eden faktörler | |
9 | Hidroklorik asit üretimi ve kullanım alanları | Gösterim Benzetim |
10 | Kimyasal Kinetik | |
10 | Yağ teknolojisi | Beyin Fırtınası Gösterim |
11 | Kimyasal Kinetik | |
11 | Mekanik İşlemler: Konveyörler, Karıştırıcılar | |
11 | Cam üretimi | Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Tanklar, Ufaltıcı ve öğütücüler | Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
11 | Mekanik İşlemler: Konveyörler, Karıştırıcılar | |
12 | Seramik üretimi | Beyin Fırtınası Gösterim |
13 | Tanklar, Ufaltıcı ve öğütücüler (Mekanik İşlemler devam) | |
13 | Öğrenci sunumları | Seminer |
14 | Çeşitli Akım Diyagramları | Gösterim Benzetim |
14 | Final sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimya sanayinde fiziksel ve kimyasal işlemleri öğrenmeleri beklenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kimya Endüstrisinde kullanılan alet ve ekipmanların çalışma prensipleri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kimya endüstrisinin temel işlemleri hakkında ilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kimyasal üretim süreçlerinde teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Kimya endüstrisinde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası İnceleme / Anket Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Akış şemalarının oluşturulması hakkında bilgi sahibi olabilme | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya sanayinde fiziksel ve kimyasal işlemleri öğrenmeleri beklenir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimya Endüstrisinde kullanılan alet ve ekipmanların çalışma prensipleri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Kimya endüstrisinin temel işlemleri hakkında ilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimyasal üretim süreçlerinde teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Kimya endüstrisinde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akış şemalarının oluşturulması hakkında bilgi sahibi olabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |