EN
  • Anasayfa
  • KİM112 Kimyasal İşlemlere Giriş (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
KİM112 - Kimyasal İşlemlere Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kimyasal İşlemlere Giriş KİM112 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Netice KÜÇÜK
Ders Veren Öğr. Gör. Netice KÜÇÜK
Amaç

Bu ders kimya sanayinde fiziksel ve kimyasal işlemlerin öğretimine ve alet- ekipmanların çeşitleri hakkında bilgi vermeye yöneliktir.

Ders İçeriği

Kimya sanayinde sık karşılaşılan fiziksel ve kimyasal işlemler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir

Ders Kaynakları Kimya Endüstrisinde Organik Prosesler 1-2, P.H. Groggins, Çev.,Prof.Dr. İhsan Çataltaş
Gülbaran,E. (1979) Kimya mühenisliği Ünit Operasyonları, McCabe-Smith 'den çeviri, İstabul: Matbaa Tekniksiyenleri Kol.Şt.
Kimyasal teknolojiler, ARAL OLCAY,Gazi kitapevi
Firmaların güncel üretim süreçleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2005 - 2006 2003 - 2004 2002 - 2003 2004 - 2005 2009 - 2010 2012 - 2013 2010 - 2011 2011 - 2012 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 1 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 6 0 0
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 12 36
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 0 0 0
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 0 0 0
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 0 0 0
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 0 0 0
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 0 0 0
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 0 0 0
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 0 0 0
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 0 0 0
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 0 0 0
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 0 0 0
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 0 0 0
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 0 0 0
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 0 0 0
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 0 0 0
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 0 0 0
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 0 0 0
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 0 0 0
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 0 0 0
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 0 0 0
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 0 0 0
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 0 0 0
Uygulama 1 Uygulama 1 0 0 0
Uygulama 2 Uygulama 2 0 0 0
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 0 0 0
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Final Final 12 1 12
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 84
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel birim sistemleri, Enerji bağıntıları, Enerjinin sınıflandırılması
1 Ders içeriğinin tanıtılması Beyin Fırtınası
2 Isıl işlemler: Buharlaşma, Yoğunlaşma Isısı
2 Su Teknolojisi Problem Çözme
3 Isıl işlemler: Buhar Basıncı, Kaynama Noktası
3 Kimyasal İşlemler Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Basit ve Kesirli Distilasyon, Kurutma ve Buharlaştırma Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Yakıt ve enerji Problem Çözme
5 Yakıt ve enerji Problem Çözme
5 Kimyasal Denge Problem Çözme Gösterim
6 Kimyasal denge
6 Sodyum hidroksit üretimi ve kullanım alanları Problem Çözme Gösterim
7 Çözelti Hazırlama, Konsantrasyon Birimleri, Gaz denklemleri Problem Çözme
7 Ara sınav
8 Ayırma İşlemleri: Filtrasyon, Flotasyon, Ekstraksiyon
8 Sülfürik asit üretimi ve kullanım alanları Beyin Fırtınası Gösterim
9 Kimyasal bir prosese etki eden faktörler
9 Hidroklorik asit üretimi ve kullanım alanları Gösterim Benzetim
10 Kimyasal Kinetik
10 Yağ teknolojisi Beyin Fırtınası Gösterim
11 Kimyasal Kinetik
11 Mekanik İşlemler: Konveyörler, Karıştırıcılar
11 Cam üretimi Beyin Fırtınası Gösterim
12 Tanklar, Ufaltıcı ve öğütücüler Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
11 Mekanik İşlemler: Konveyörler, Karıştırıcılar
12 Seramik üretimi Beyin Fırtınası Gösterim
13 Tanklar, Ufaltıcı ve öğütücüler (Mekanik İşlemler devam)
13 Öğrenci sunumları Seminer
14 Çeşitli Akım Diyagramları Gösterim Benzetim
14 Final sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kimya sanayinde fiziksel ve kimyasal işlemleri öğrenmeleri beklenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kimya Endüstrisinde kullanılan alet ve ekipmanların çalışma prensipleri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Problem Çözme Beyin Fırtınası Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kimya endüstrisinin temel işlemleri hakkında ilgi sahibi olabilme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kimyasal üretim süreçlerinde teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilme Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Kimya endüstrisinde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olabilme Yazılı Sınav Beyin Fırtınası İnceleme / Anket Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Akış şemalarının oluşturulması hakkında bilgi sahibi olabilme Ödev / Proje Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kimya sanayinde fiziksel ve kimyasal işlemleri öğrenmeleri beklenir. 5 - - - - - - - - - - - - - -
Kimya Endüstrisinde kullanılan alet ve ekipmanların çalışma prensipleri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanır. - - - - - - - - 5 - - - - - -
Kimya endüstrisinin temel işlemleri hakkında ilgi sahibi olabilme - - - - - 5 - - - - - - - - -
Kimyasal üretim süreçlerinde teori ve pratik arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilme - - - - - - - - - - 5 - - - -
Kimya endüstrisinde kullanılan hammaddeler hakkında bilgi sahibi olabilme - - - - - 5 - - - - - - - - -
Akış şemalarının oluşturulması hakkında bilgi sahibi olabilme - - - - - - - - - - - - - - -