Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Su Kimyası | KİM141 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsanlığın yaşamı için vazgeçilmez bir maddesi ve uygarlığın temel maddesi olan suyun Kimya açısından değerlendirilmesi |
Ders İçeriği |
Suyun tanınması/ İçme suyu/ kullanma suyu/ atık su içerikleri ve faydalı kullanımları/ Türkiye de ve dünyadaki su rezervleri/ su analizi ve endüstride doğru kullanımı |
Ders Kaynakları |
Su Kimyası H.Mutlu, A.Demirak . Beta basım yayım Dağıtım. 1996
Su Kimyası ,Prof.Dr. Mehmet Doğan, Erciyes Üniversitesi Yayınları No:120 Su Tasfiyesi, Veysel Eroğlu, Çevre ve Orman Bakanlığı, 2008 Su Kirliliği ve Kontrolu, O.Uslu A.Türkman TC başbakanlık Çevre genel Müdürlüğü Yayınları Eğitim Dizisi 1. 1987 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 0 | 0 | 0 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 0 | 0 | 0 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 0 | 0 | 0 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 0 | 0 | 0 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 0 | 0 | 0 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 0 | 0 | 0 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 0 | 0 | 0 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Suyun genel özellikleri- ve çevirimi,doğal sular/Dünyada ve ülkemizde su kapasitesi | |
1 | Suyun genel özellikleri- ve çevirimi,doğal sular/Dünyada ve ülkemizde su kapasitesi | |
3 | Su parametreleri(pH-iletkenlik) | |
4 | Su parametreleri(renk-koku) | |
5 | Su parametreleri(BOI-KOI) | |
6 | Su parametreleri(Alkalinite-asidite) | |
7 | Ara sınav | |
7 | Su Kirliliği | Beyin Fırtınası Gösterim |
8 | Su parametreleri(çözünmüş oksijen) | |
9 | Su parametreleri(askıda katı maddeler) | |
10 | Su parametreleri(klor kimyası) | |
11 | Su parametreleri(nitrit-nitrat) | |
12 | Su parametreleri(fosfat) | |
13 | Su parametreleri (Sülfat ) | Gösterim |
14 | Su parametreleri | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|