EN
  • Anasayfa
  • KİM221 Raporlama Teknikleri (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KİM221 - Raporlama Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Raporlama Teknikleri KİM221 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA TEKNOLOJİSİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Hoca tarafından ders anlatımı
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Şenay BALBAY
Amaç

Son yıllarda yurt içi ve yurt dışı firmalar için kalite yönetim (ÇYS, ISG, HACCP, ….) sistemleri büyük önem kazanmıştır. Bu sistemlerin kurulmasında kullanılan prosedür, talimat, form gibi uygulamalar vardır. Ders kapsamındaki amacımız bu uygulamaların nasıl hazırlandığının öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Yönetim sistemlerinde kullanılan prosedür, talimat, form nedir. Nasıl hazırlanır. İş akışları nasıl oluşturulur. Formlar ile elde edilen veriler SPC veya IPK yöntemi ile nasıl kayıt altına alınır.

Ders Kaynakları TS EN ISO 14001:2004 Çevre Yönetim Sistemi Temel Eğitim Kitabı
ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Temel Eğitim Kitabı
TS EN ISO 18001:2004 iş sağlığı güvenliği Yönetim Sistemi Temel Eğitim Kitabı
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 25
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 12 24
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 12 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 3 3
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 5 5
Final Final 8 1 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 1 9 9
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 109
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanımı ve içeriği hakkında bilgilendirme
2 Görev tanımlarını öğrenme
3 Talimat nedir/ ÇYS,ISG,ISO için talimat hazırlama
4 Form nedir/ ÇYS,ISG,ISO için form hazırlama
5 ÇYS,ISG,ISO için iş akışı hazırlama
6 Sektör kurallarına göre Laboratuvar raporu hazırlama
7 Ara sınav
8 Laboratuvar raporu ve talimatlar hazırlama
8 Laboratuvar raporu ve talimatlar hazırlama
10 IPK / balık kılçığı, pareto diyagramı….örnek uygulamalar
10 IPK / balık kılçığı, pareto diyagramı….örnek uygulamalar
12 Çeşitli sektörler için raporlar hazırlama
13 Öğrenci sunumları
14 Final sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sektörlerin istediği laboratuvar raporu ve talimatları hazırlamaları beklenir
Prosedür, talimat ve form hakkında temel bilgileri öğrenmeleri beklenir
IPK uygulamalarını gerçekleştirmeleri beklenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sektörlerin istediği laboratuvar raporu ve talimatları hazırlamaları beklenir 5 5 5 5 5 5 3 5 4 4 3 4 4 3 3
Prosedür, talimat ve form hakkında temel bilgileri öğrenmeleri beklenir 5 5 3 5 5 5 3 5 5 5 4 3 5 3 3
IPK uygulamalarını gerçekleştirmeleri beklenir. 3 4 3 5 5 3 4 3 3 3 4 4 4 3 3