| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Teknolojinin Bilimsel İlkeleri | TEK107 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze anlatım |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin GÜMÜŞ |
| Ders Veren | Prof. Dr. Barış ALTIOKKA |
| Amaç |
Öğrenciye, klasik fizik kuramları hakkında temel düzeyde bilgilenerek, fiziksel büyüklükleri ve etkileri yorumlayabilme becerisi kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Temel Fiziksel Büyüklükler ve Birimler, Vektörler, Kuvvet, Ağırlık Merkezi, Moment, Denge, Hareket Kanunları, İş, Güç, Kinetik Enerji-Potansiyel Enerji, Basınç |
| Ders Kaynakları |
Fizik (Teknolojinin Bilimsel İlkeleri) Yazar: İsmail Sarı , Kenan Büyüktaş Yayınevi : Seçkin Yayıncılık ISBN: 9789750250033
Editör Önder Orhun, Teknolojinin bilimsel İlkeleri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul (2003). Mustafa DENKTAŞTeknolojinin Bilimsel İlkeleri Lisans yayıncılık 2007 ,İstanbul ISBN:978-9944-274-17-3 Editör Kudert Öztaş, Fen Bilgisi I., II., III. Ünite, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Ankara (1986). Fredrick J. Keller, W. Edward Gettys, Malcolm J. Skove, Fizik I. Cilt, Literatür-McGraw Hill Yayınevi, İstanbul (1995). Kemal Çolakoğlu, Genel Fizik, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara (1987). |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2008 - 2009 2007 - 2008 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2002 - 2003 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,47 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 8 | Ara sınav/ Genel tekrar | Sözlü |
| 9 | Dinamik (Newtonun 1. ve 2. Kanunu, kuvvet-hareket ilişkisi, statik ve dinamik sürtünme, sürtünmenin önemi) | |
| 11 | Serbest düşme hareketi | Sözlü |
| 10 | Temel elektrik bilgisi | |
| 11 | İş ve enerji, (enerji türleri, enerji dönüşümleri için uygulamadan örnekler) | |
| 12 | Güç ve verim kavramı, enerji dönüşümleri ve verim uygulamaları | |
| 13 | Güç ve verim kavramı, uygulamalar | |
| 14 | Akışkanlarda basınç kavramı, atmosfer basıncı, mutlak ve etkin basınç, vakum basıncı, hidrostatik basınç bağıntısı, debi kavramı ve debi birimleri (akış hızı, akış kesiti ve debi ilişkisi) |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Genel ölçme standartlarını öğrenir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| kuvvet yönü ve bileşenleriyle ilgili hesaplamaları yapar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Moment ve hız kavramları ile işlem yapar | Yazılı Sınav | Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Genel ölçme standartlarını öğrenir | - | - | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | ;
| kuvvet yönü ve bileşenleriyle ilgili hesaplamaları yapar | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | ;
| Moment ve hız kavramları ile işlem yapar | 3 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 2 | 2 | 2 | 1,4 | 0,6 | 0,4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2,2 | 1 | 1 | 1 | 0,6 |