| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Davranış Bilimleri | MOS217 | 3 | 2 + 0 | 2,0 | 
| Birim Bölüm | OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Meryem Esin YAZGIÇ | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Derste, insan davranışlarını belirleyen temel etkenler kavratılarak, bireyler arası etkileşimlerde farkındalık kazandırmak amaçlanmaktadır. | 
| Ders İçeriği | İnsan davranışını etkileyen temel unsurlar, toplumsallaşma ve kimlik, kültür ve davranış ilişkisi, Birey davranışı üzerindeki grup etkileri ve davranış bozuklukları. | 
| Ders Kaynakları | Güney, S. (2022); Davranış Bilimlerine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık. Tutar, H. (2013). Davranış Bilimleri: Kavramlar ve Kuramlar. Seçkin Yayıncılık. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2019 - 2020 2020 - 2021 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Final | Final | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,12 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Davranış bilimlerine giriş | Tartışmalı Ders | 
| 2 | Davranış bilimlerinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi | Tartışmalı Ders | 
| 3 | İnsan davranışını şekillendiren temel unsurlar; Motivasyon ve Algılama | Tartışmalı Ders | 
| 4 | İnsan davranışını şekillendiren temel unsurlar; Tutumlar ve Kişilik | Tartışmalı Ders | 
| 5 | Toplumsallaşma ve Kimlik Türleri | Tartışmalı Ders | 
| 6 | Kültür ve davranış ilişkisi | Tartışmalı Ders | 
| 7 | Kültürel davranış kalıpları | Tartışmalı Ders | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Statü, Rol ve Davranış | Tartışmalı Ders | 
| 10 | Toplumsal Cinsiyet Rolleri | Tartışmalı Ders | 
| 11 | Gruplar ve özellikleri | Tartışmalı Ders | 
| 13 | Birey davranışı üzerindeki grup etkileri | Tartışmalı Ders | 
| 13 | Birey davranışı üzerindeki grup etkileri | Tartışmalı Ders | 
| 14 | Davranış Bozuklukları | Tartışmalı Ders | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| İnsan davranışını belirleyen temel unsurları tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Grubun insan davranışı üzerindeki etkilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| Sosyal ortamda ve iş ortamında, insan davranışlarını şekillendiren temel unsurları yorumlayıp strateji geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnsan davranışını belirleyen temel unsurları tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Grubun insan davranışı üzerindeki etkilerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Sosyal ortamda ve iş ortamında, insan davranışlarını şekillendiren temel unsurları yorumlayıp strateji geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
