| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Enerji Yönetimi | ENE151 | 3 | 2 + 0 | 2,0 | 
| Birim Bölüm | OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Abdurrahman BİÇER | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Türkiye´nin enerji ihtiyacını açıklamak. Birincil enerji kaynaklarını tanımak, enerji üretimini ve tüketimini açıklamak. Yenilenebilir enerji kaynaklarını tanımak | 
| Ders İçeriği | Türkiye´ nin enerji ihtiyacı, birincil enerji kaynakları, yenilenebilir enerji kaynakları, Türk Sanayisinin yapısı, enerji tüketimi, enerji tasarrufunun önemi. Enerji tüketimi ile maliyet arasında ilişki, enerji verimliliğinin artırılması | 
| Ders Kaynakları | Enerji tasarrufu ve yenilenebilir enerji kaynakları - Yusuf YAMAN | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Final | Final | 5 | 1 | 5 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 | 
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 5 | 1 | 5 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 43 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,69 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Türkiye´nin genel enerji durumu. | |
| 2 | Birincil enerji kaynaklarının üretimi ve tüketimi | |
| 3 | Türk Sanayisinin yapısı, enerji tüketimi, enerji yönetimi. | |
| 4 | Ölçü aletleri ve ölçüm teknikleri. | |
| 5 | Kazanlarda enerji verimliliğinin arttırılması. | |
| 6 | Elektrik enerjisi kullanan sistemler. | |
| 7 | Aydınlatmada enerji tasarrufu. | |
| 8 | Arasınav | Ders | 
| 9 | Ekonomik analiz yöntemleri. | |
| 10 | Çevre enerji etkileşimi. | |
| 11 | Yenilenebilir enerji kaynakları. | |
| 12 | Bileşik ısı-güç üretim sistemleri. | |
| 13 | Bileşik ısı-güç üretimi uygulamaları. | |
| 14 | Değişik sektörlerdeki enerji verimliliğini artırıcı uygulamalar. | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Türk Sanayisinin yapısını tanır ve enerji tüketimini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Alternatif enerji kaynaklarını tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Türkiye´ nin genel enerji durumunu tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| Enerji tasarrufunun önemini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Sanayisinin yapısını tanır ve enerji tüketimini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Alternatif enerji kaynaklarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Türkiye´ nin genel enerji durumunu tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Enerji tasarrufunun önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
