| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Buji ile Ateşlemeli Motorlar Teknolojisi | OTO101 | 1 | 3 + 1 | 3,0 |
| Birim Bölüm | OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fazıl AKGÜN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Fazıl AKGÜN |
| Amaç |
İçten yanmalı benzin ve Lpg kullanılan motorlar hakkında bilgi ve beceri kazanmak ve motor teknolojisi bilgilerini diğer teknoloji alanlarıyla ilişkilendirmek. |
| Ders İçeriği |
Motor temel kavramları, Motorların ana parçaları, Motor çalışma ilkeleri,gaz kanunları,Temel motor terimleri,Otto çevrimi,Elektrik ile ateşleme teorisi,yanma olayı ve yakıt özellikleri. |
| Ders Kaynakları |
Benzin Motorları İbrahim ÖZDAMAR, Bilal YELKEN, İZMİR, 1992,
Motorlar İ.Hakkı ÖZ İçten yanmalı Motorlar-1, Oğuz Borat, Mustafa Balcı ve Ali Sürmen |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 8 | 32 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 1 | 2 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Motorların tarihçesi ve benzin motorlarının çalışma prensipleri | |
| 2 | Dört zamanlı benzin motorlarının pratik indikatör diyagramlarının incelenmesi | |
| 3 | İki zamanlı motorlar ve Mariotte kanunu | |
| 4 | Motor güçleri, motor momenti, motor verimleri ve motor çeşitleri | |
| 5 | Yakıtlar, yakıt donanımı ve ateşleme donanımı | |
| 6 | Bataryalı ateşleme donanımının parçaları ve çalışması | |
| 7 | Yağlama yağları, yağlama ve soğutma donanımı | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Karter, silindir bloğu, üst karter ve silindir gömlekleri | |
| 10 | Manifolt ve susturucular | |
| 11 | Supaplar, supap mekanizması ve supap ayarı | |
| 12 | Motor parçalarının kontrolü | |
| 13 | Krank milleri, kontrolü ve ölçülmesi | |
| 14 | Atölye ve güvenlik |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Otto motorlarında teorik ve pratik çevrim oluşumlarını öğretmek | |||
| Motor parçalarının özelliklerini ve bir birleriyle olan ilişkilerini öğretmek | |||
| Otto motor yakıtlarını ve özelliklerini öğretmek | |||
| İki ve dört zamanlı Otto, motorlarının çalışmasını öğretmek | |||
| Otto, motorlarında yanma olaylarını ve safhalarını öğretmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Otto motorlarında teorik ve pratik çevrim oluşumlarını öğretmek | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 3 | ;
| Motor parçalarının özelliklerini ve bir birleriyle olan ilişkilerini öğretmek | 2 | 3 | 2 | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Otto motor yakıtlarını ve özelliklerini öğretmek | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | ;
| İki ve dört zamanlı Otto, motorlarının çalışmasını öğretmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | 4 | ;
| Otto, motorlarında yanma olaylarını ve safhalarını öğretmek | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | 2 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1,2 | 0,4 | - | - | - | - | 0,2 | 0,6 | - | 0,4 | - | 0,6 | 0,2 | 1,8 |