| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hasar Tespiti ve Analiz Yöntemleri | OTO219 | 4 | 3 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | konu anlatım |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail Melih YILDIRIM (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kazalar sonucu oluşan hasarın tesbiti ve ilgili resmi işlemlerin öğrenilmesi |
| Ders İçeriği |
Malzemelerde çalışma veya kaza anında meydana gelebilecek hasarların nedenlerini bilme. Trafik kazalarındanda gerekli araştırma yöntemlerini ve raporlamayı öğrenme |
| Ders Kaynakları |
HASAR ANALİZİ İ.BARLAS ERYÜREK
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 15 | 1 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 15 | 1 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 50 | 1 | 50 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Taşıt Hasar Analizi'ne giriş | |
| 2 | Kaza tutanaklarının düzenlenmesi.,incelenmesi, kusur oranlarının belirlenmesi ve açıklanması, sınıflandırılması | |
| 3 | Kazalarda etkili faktörler, yaralanma mekanizması | |
| 4 | Kaza raporu düzenleme, bilirkişilik | |
| 5 | Kaza tutanaklarını değerlendirme | Ders |
| 6 | Hasar tespiti, hasar analizi | |
| 7 | İş analizi | |
| 8 | Maliyet analizi | |
| 9 | Sigorta, yönetmelikler | |
| 10 | Kaza oluş analizi | |
| 11 | Rapor düzenleme | |
| 12 | Rapor düzenleme | |
| 14 | Örnek uygulamalar | |
| 14 | Örnek uygulamalar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hasar tipleri hakkında bilgi sahibi olmak, hasarın tekrarını önleyici tedbirler sunabilmek | |||
| Sigorta özelliklerini ve bu konuda yapılacak işlemler, kaza oluş analizi metotları, bir makine hasarını analiz edebilmek | |||
| Kaza tutanakları hazırlama ve hasar gören parçaların tespit metotları, onarım için maliyet analizi teknikleri | |||
| Hasara yönelik bilirkişi işlemlerinin yapılması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hasar tipleri hakkında bilgi sahibi olmak, hasarın tekrarını önleyici tedbirler sunabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sigorta özelliklerini ve bu konuda yapılacak işlemler, kaza oluş analizi metotları, bir makine hasarını analiz edebilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kaza tutanakları hazırlama ve hasar gören parçaların tespit metotları, onarım için maliyet analizi teknikleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hasara yönelik bilirkişi işlemlerinin yapılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |