Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Servis Yönetimi ve Organizasyon | OTO222 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, temel yönetim kavramları, teorileri, fonksiyonları ve halen işletmelerde kullanılmakta olan çağdaş yönetim teknik ve araçları konularında küresel yönetim perspektifinden öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Yönetimle İlgili temel kavramlar, Yönetimle ilgili geliştirilen ilk temel teoriler, sistem teorisi, durumsallık teorisi, çağdaş yönetim teorileri, motivasyon, liderlik ve iletişim, güç ve politika |
Ders Kaynakları |
Tamer KOÇEL, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, İstanbul 2007 veya 2005
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
50
|
Destek Dersleri
|
50
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 40 | 1 | 40 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetime ilişkin Temel Kavramlar | |
2 | Yönetim Teorileri | |
2 | Yönetim Teorileri | |
4 | Karar verme | |
5 | İşletme amaçları ve planlama | |
6 | İşletme amaçları ve planlama | |
7 | Amaçlara Göre Yönetim | |
8 | Modern sonrası çağdaş yaklaşımlar | |
9 | Örgütsel değişim | |
9 | Örgütsel değişim | |
11 | Motivasyon | |
12 | Liderlik | |
13 | İletişim | |
14 | Çatışma yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. | |||
İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. | |||
şletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. | |||
İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. | - | - | 3 | - | 5 | - | 3 | - | - | - | - | 2 | - | - | - | ;
İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. | - | 5 | - | 3 | - | - | 4 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | ;
şletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - | ;
İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. | - | - | 5 | - | 5 | - | - | 2 | - | 5 | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 1,75 | 2 | 0,75 | 2,5 | - | 1,75 | 0,5 | - | 2,5 | - | 3 | - | - | - |