EN
  • Anasayfa
  • PZL101 Pazarlama İlkeleri I (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
PZL101 - Pazarlama İlkeleri I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama İlkeleri I PZL101 1 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Pazarlama kavramının ne olduğu ve işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin öğrencilerce aktarılması.

Ders İçeriği

Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması, pazarlama fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeler

Ders Kaynakları [1]Altunışık Remzi,Şuayip Özdemir, Ömer Torlak, 2006, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları
[2] Yükselen, Cemal, 2013, Pazarlama - İlkeler - Yönetim - Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2006 - 2007 2007 - 2008 2008 - 2009 2004 - 2005 2005 - 2006 2002 - 2003 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 20
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0,78
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama İlkeleri I dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar. Ders
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi. Beyin Fırtınası Ders
3 Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi.
4 Stratejik pazarlama süreci ve planlama ve stratejik planlama kavramları.
5 Pazarlama planlaması süreci ve rekabetçi pazarlama stratejileri
6 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro çevre faktörleri.
7 Pazarlama kararlarıyla ilgili mikro çevre faktörleri
8 Pazarlama Araştırmasına Giriş Beyin Fırtınası Ders
9 Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırması süreci. Vaka Çalışması Ders
10 Pazar kavramı ve tüketici pazarının özellikleri, tüketici pazarını etkileyen faktörler.
11 Endüstriyel pazar ve özellikleri. Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 Endüstriyel müşteri veya kullanıcı davranışını etkileyen faktörler.
12 Uluslararası pazarlama.
14 Pazar bölümlendirme ve konumlandırma Beyin Fırtınası Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Ders Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler, Ürünler için pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma ile ilgili örnek uygulamalar planlar. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Ders Vaka Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, Ürünler için pazar bölümleme, hedef pazar seçme ve konumlandırma ile ilgili örnek uygulamalar planlar. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir. - - - - - - - - - - - - -