EN
  • Anasayfa
  • PZL213 Uluslararası Pazarlama (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
PZL213 - Uluslararası Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uluslararası Pazarlama PZL213 3 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ
Ders Veren
Amaç

Uluslararası pazarlama dersinin amacı temel uluslar arası pazarlama kavramını ve pazarlamada ihracat kavramını öğretmektir. Uluslararası pazarlama dersinde, öğrenciler aynı zamanda uluslararası ticareti, uluslar arası bütünleşmeleri, uluslararası pazarlama çevresini, uluslararası pazarlama stratejilerini ve uluslararası pazarlamadaki pazarlama karması (ürün, fiyat,dağıtım, tutundurma) stratejilerini de öğrenirler.

Ders İçeriği

Bu ders uluslararası pazarlamanın genel kavramlarını ve uluslararası pazarlamanın ilke ve uygulamalarını öğretmeye yöneliktir.

Ders Kaynakları • Birol Tenekecioğlu, B. (2002), Uluslararası Pazarlama, AU. İşletme Fakültesi Yayınları, ayın No:747. Karafakioğlu, Mehmet. (2000), Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları. Kozlu, Cem. (2003), Uluslararası Pazarlama, İş Bankası Kültür Yayınları..
Ömer Akat , Uluslararası Pazarlama, Ekin Yayınevi, 7.Basım 2009,Bursa
Cem Kozlu, 21. Yüzyılda Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 14. Baskı, 2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2005 - 2006 2004 - 2005 2003 - 2004 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 142
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,57
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uluslararası Pazarlamaya Giriş: Kavramlar ve Kapsam
2 Uluslararası Pazarlamaya Giriş: Kavramlar ve Kapsam (Devam) Ders Tartışmalı Ders
3 Uluslararası Pazarlama Çevresi
4 Uluslararası Pazarlama Araştırmaları
5 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
6 Uluslararası Pazara Giriş Stratejilerinin Seçimi
7 Uluslararası Pazarlarda Pazarlama Karması Beyin Fırtınası Ders
8 Uluslararası Pazarlarda Ürün Kararları
9 Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kararları
10 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma
11 Fiyatlandırma Yaklaşımları
12 Uluslararası Pazarlarda Tutundurma Kararları
13 Örnek Olay Analizi Vaka Çalışması
14 Uluslararası Pazarlamada Güncel Konular Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Uluslararası pazarlamanın temel güdülerini ve modellerini kıyaslayabilecektir.
Uluslararası pazarlama çevresini ve uluslararası pazarlara açılan işletmeler için önemini yorumlayabilecektir.
Uluslararası pazarlamada pazar seçimi ve pazara giriş stratejilerini karşılaştırabilecektir.
Pazarlama karmasının uluslararası bağlamda nasıl yapılandırıldığını açıklayabilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Uluslararası pazarlamanın temel güdülerini ve modellerini kıyaslayabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Uluslararası pazarlama çevresini ve uluslararası pazarlara açılan işletmeler için önemini yorumlayabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Uluslararası pazarlamada pazar seçimi ve pazara giriş stratejilerini karşılaştırabilecektir. - - - - - - - - - - - - -
Pazarlama karmasının uluslararası bağlamda nasıl yapılandırıldığını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - -