EN
  • Anasayfa
  • GEK110 Genel Ekonomi (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
GEK110 - Genel Ekonomi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Ekonomi GEK110 1 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
PAZARLAMA
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Rahmi AKBAŞ
Ders Veren
Amaç

İktisadi hayatın kavranması, günlük hayatta kullanılan iktisadi kavramların anlaşılması ve iktisadi karar süreçlerindeki rasyonelliğin öğrenilmesi Milli Gelir, Para, Uluslararası İktisadi Faaliyetler, Büyüme, İktisadi Düşünce ve Sistemler hakkında genel bilgiler kazandırmak.

Ders İçeriği

Ekonominin bütününün isleyisinin degerlendirilmesi, üretim ve tüketim fonksiyonu,yatırım kavramı, devlet kesimi ve dıs alem para arz ve talebi genel denge issizlik enflasyon büyüme ve kalkınma. Ekonominin bütününü olusturan ekonomik unsurların davranıslarının degerlendirilmesi, fiyat mekanizmasının isleyisi, tüketici davranısları teorisi üretim ve firma teorisi.

Ders Kaynakları Temel Ekonomi,Tümay ERTEK ,Beta Yayınları, İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 12 1 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 10 20
Final Final 16 1 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 154
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Ekonomik kavramlar, kıtlık sorunu ve çözümü Ders
2 Kıtlık Kanunu ve Fırsat Maliyeti Ders
3 Talep ve arz esnekliği, toplam fayda Ders
4 Ekonominin Hedefleri Ders
5 Üretim teorisi
6 Üretim maliyetleri Ders
7 Piyasalar (tam rekabet ve aksak rekabet piyasaları, faktör piyasası)
8 Ara Sınav - Milli gelir analizi (MG hesaplanması, temel kavramlar, denge analizi) Ders
9 Milli gelir analizi (MG hesaplanması, temel kavramlar, denge analizi) Ders
10 Denge Milli Gelir Seviyesinin Belirlenmesi Ders
11 Çarpan ve Hızlandıran analizi Ders
12 Para; tanım, fonksiyonları, sistem ve çeşitleri Ders
13 Enflasyon, işsizlik, ödemeler dengesi, döviz kuru
14 Ekonomik Büyüme ve Kalkınma Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak
Günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak
Piyasalar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar ve ekonomik sistemler hakkında bilgi sahibi olmak - - - - - - - - - - - - -
Günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek - - - - - - - - - - - - -
Arz- talep kavramları ve bu kavramları etkileyen faktörleri anlamak - - - - - - - - - - - - -
Piyasalar arasındaki ilişkiyi anlayabilmek - - - - - - - - - - - - -
Ekonomi ile ilgili kavram ve konuları günlük ekonomik hayatlarına uygulayabilmek - - - - - - - - - - - - -