EN
BSİ224 - Bankacılıkta Müşteri İlişkileri ve Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bankacılıkta Müşteri İlişkileri ve Uygulamaları BSİ224 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Amaç

Dersin amacı öğrencilere müşteri ilişkileri yönetimi modellerini ve bankacılık sektöründeki uygulamalarını örnek olaylar yardımıyla anlatmaktır.

Ders İçeriği

müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, elektronik CRM yazılımlar, bankacılıkta CRM modelleri ve örnekler, Şikayet yönetimi, ilişkisel pazarlama ve uygulamaları.

Ders Kaynakları Y. ODABAŞI (2015), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kiitapları.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Y. ODABAŞI (2015), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kiitapları.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Y. ODABAŞI (2015), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kiitapları.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Y. ODABAŞI (2015), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kiitapları.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Y. ODABAŞI (2015), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Aura Kiitapları.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders tanıtımı ve tanışma Tartışmalı Ders
2 Pazarlama anlayışları ve Müşteri ilişkileri Tartışmalı Ders
3 Yeni Müşteri Kavramı ve Müşteri İlişkilerinin Ortaya çıkış Nedenleri Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
4 Müşteri ilişkilerinin tanımlanması ve MİY projelerinin planlaması ve uygulaması Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
5 Müşteri verilerinin oluşturulması, yönetilmesi ve kullanımı Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması
6 Müşteri portföyünün yönetimi Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması
7 MİY ve müşteri deneyimi ile Müşterilere değer yaratılma süreci Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Sınav Haftası Sınıf Dışı Çalışma
9 Müşteri kazanma stratejileri Tartışmalı Ders
10 Müşteri tutma ve geliştirme stratejileri Tartışmalı Ders
11 MİY performansında network yönetimi Tartışmalı Ders
12 MİY ve bilgi teknolojileri Tartışmalı Ders
13 Müşteri Şikayetleri ve Yönetim Süreci Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır 4 4 4 4 4 4 - - - 3 4 3 3
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir. 4 4 4 4 4 4 - - - 3 4 3 4
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır 3 4 3 4 3 3 - - - 3 4 3 3
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır 4 4 3 4 4 4 - - - 3 4 3 4