EN
  • Anasayfa
  • MCS201 Yönlendirilmiş Çalışmalar (2022 - 2023 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MCS201 - Yönlendirilmiş Çalışmalar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yönlendirilmiş Çalışmalar MCS201 3 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
DIŞ TİCARET
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Yunus DÜGER
Ders Veren Öğr. Gör. Tufan YAYLA
Amaç

Bu derste öğrenciye araştırma yapma yeterliklerini kazandırma, öğrencinin eksik olan yönlerini tamamlama, eksikliğini hissettiği ve merak ettiği alanlarda araştırma yapmasını sağlama, rapor hazırlama ve sunma yeteneği kazandırma, grup çalışması ile özgün bir çalışmayı planlama, yazma ve proje hazırlama becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

1 Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık , yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma 2 Teorik Bilgileri Uygulamaya dökme 3 Araştırma Konularını Seçme 4 Herbir Ögrenci için bireysel ve / veya gruplar şeklinde çalışma konusunun verilmesi 5 Kaynak Araştırması Yapma 6 Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi 7 Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi 8 Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi 9 Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi 10 Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması 11 Hazırlanan konuların rapor haline getirilmesi ve sunumun yapılması 12 Öğrencilerin öğrendiklerine ilişkin belge ve dokümanların dosya şeklinde sunulması 13 Öğrencilerin öğrendiklerine ilişkin belge ve dokümanların dosya şeklinde sunulması 14 Dönem sonu Değerlendirmesi 15 Dönem sonu Değerlendirmesi

Ders Kaynakları Yücel İSLAM, Yönlendirilmiş Çalışma I - II, Seçkin Yayıncılık, 2007, 2. Baskı, Ders Notları, Ödev/Proje Bilgi Notu.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 3 9
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Ödev 1 Ödev 1 12 1 12
Final Final 11 1 11
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çalışma alanları ile ilgili plan, hazırlık , yazım ve anlatım çalışmalarında bulunma Tartışmalı Ders
2 Teorik bilgileri uygulamaya dökme
3 Araştırma konularını seçme
4 Her öğrenci için bireysel ve / veya grup çalışması konuları vermek Vaka Çalışması
5 Kaynak Araştırma
6 Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi
6 Toplanan Kaynakların Değerlendirilmesi
8 Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü
8 Dönem ortası çalışmaların ön değerlendirilmesi Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü
10 Hazırlanan konuları rapora hazırlamak ve sunmak
10 Hazırlanan konuları rapora hazırlamak ve sunmak
12 Öğrencilerin öğrendikleri ile ilgili belgeleri ve belgeleri sunmak
12 Öğrencilerin öğrendikleri ile ilgili belgeleri ve belgeleri sunmak
14 Dönem Değerlendirmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hazırlanan çalışmaları belgeleme yeteneği kazanmak Ödev / Proje Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Hazırlanan işi sunma yeteneği Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Araştırma yapabilme yeteneği kazanmak Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Hazırlanan çalışmaları belgeleme yeteneği kazanmak - - - - - - - - - - - - - - -
Hazırlanan işi sunma yeteneği - - - - - - - - - - - - - - -
Araştırma yapabilme yeteneği kazanmak - - - - - - - - - - - - - - -