EN
  • Anasayfa
  • GRA216 Portfolyo Tasarımı (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
GRA216 - Portfolyo Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Portfolyo Tasarımı GRA216 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT
Amaç

Öğrencilerin kendi tasarım çalışmalarını kapsayan özgün birer portfolyo tasarımı oluşturabilmeleri.

Ders İçeriği

Görsel iletişim tasarımında tanıtma, koruma ve sergilemeye yönelik basılı ve dijital sunum biçimleri. Özgün portfolyo tasarımları.

Ders Kaynakları http://portfoliodesign.com/,
Designing Creative Portfolios (Gregg Berryman),
Digital Portfolio (Anne McKenna),
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar),
Graphic Design Presentations (Ed Marquand),
Grafik Tasarım Dergileri,
The Right Portfolio for The Right Job (Supon Phornirunlit),
http://www.graphicartistsguild.org/handbook/,
Görüntü Estetiği (Levent Kılıç)
İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer),
Kişisel Sunum Açısından Dijital Portfolyonun İncelenmesi ve Dijital Portfolyo Denemeleri (Hatice Öz-Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi),
Portfolio Design (Harold Linton),
Self Promotion Online (Ilise Bennun),
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 32 1 32
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 14 56
Final Final 40 1 40
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama
2 ş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları.
3 Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları.
4 Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama.
5 Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi.
6 Sunum için çalışma seçimi. Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri.
7 Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırılması.
8 Yarıyıl İçi Ara Sınav
9 Dijital portfolyo arayüz tasarımı.
10 Dijital portfolyoda tipografi.
11 Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı.
12 Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çoklu ortam özellikleri.
13 Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi.
14 Yarıyıl Sonu Sınavları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek.
Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratabilmek.
Tasarımlarda kullanacak özgün fotoğraf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturabilmek.
Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavramak.
Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olmak.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratabilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Tasarımlarda kullanacak özgün fotoğraf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturabilmek. - - - - - - - - - - - - - -
Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavramak. - - - - - - - - - - - - - -
Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olmak. - - - - - - - - - - - - - -