Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görsel Algı ve Yaratıcılık | GRA123 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Amaç |
Geometrik biçimler ile oluşturulan şekillerin temel tasarım ilkeleri ile uygulanmasıdır. Bu derste amaç grafik ürünlerinin temel biçimlerini oluşturmaktır. |
Ders İçeriği |
Geometrik biçimlerin birbiri içerisinde artması veya azalması. Kompozisyon kurma. Temel tasarım ilkelerini öğrenme. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malzemeler ve içerik | |
2 | Yeni form üretme | |
2 | Yeni form üretme | |
2 | Yeni form üretme | |
5 | Yeni formdan seçim yapıp komposizyon üretme | |
6 | Yeni formdan seçim yapıp komposizyon üretme | |
7 | Kompozisyonların zemin biçim ilişkisinde uygulanması | |
7 | Kompozisyonların zemin biçim ilişkisinde uygulanması | |
9 | Siyah kare problemi ve eskiz | |
9 | Siyah kare problemi ve eskiz | |
11 | Siyah kare problemi uygulaması | |
12 | Yapılandırılmış belirsizlik eskiz | |
12 | Yapılandırılmış belirsizlik eskiz | |
14 | Yapılandırılmış belirsizlik uygulaması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel tasarım ilkelerini öğrenebilecek ve uygulayacaktır. | |||
Geometrik biçimlerle form oluşturmayı öğrenecektir. | |||
Tasarım problemlerini temel anlamda görecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel tasarım ilkelerini öğrenebilecek ve uygulayacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geometrik biçimlerle form oluşturmayı öğrenecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım problemlerini temel anlamda görecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |