EN
  • Anasayfa
  • GRA202 Ambalaj Tasarımı (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
GRA202 - Ambalaj Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ambalaj Tasarımı GRA202 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT Öğr. Gör. Zahide ŞAHİN KUBAT
Amaç

Ambalaj sektörüne yönelik iki boyutlu ve üç boyutlu tasarımlar oluşturmak ve uygulamak.

Ders İçeriği

Ambalaj tasarımını kavrar. Ambalajın yüzeyini iki boyutlu tasarlar. Ambalajı üç boyutlu tasarlar.

Ders Kaynakları Ambalaj Tasarımı, Emre Becer, Dost Kitapevi
Etkili Ambalaj Tasarımı, Gültekin Erdal, Dora Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Hazır kutulu bir ürünün bulunması ve onaylatılması
2 Hazır kutulu bir ürünün bulunması ve onaylatılması
3 Hazır kutulu bir ürünün yeniden tasarımının yapılması
3 Hazır kutulu bir ürünün yeniden tasarımının yapılması
3 Hazır kutulu bir ürünün yeniden tasarımının yapılması
7 Önceki hafta yapılan ambalaj tasarımı üzerinde iki ve üç boyutlu tasarım farklılıkları oluşturmak
7 Önceki hafta yapılan ambalaj tasarımı üzerinde iki ve üç boyutlu tasarım farklılıkları oluşturmak
8 Bir ürüne iki ve üç boyutlu ambalaj tasarımı oluşturmak
9 Bulunan ürüne göre grafik tasarım taslağı ve ambalajın maketini oluşturmak
9 Bulunan ürüne göre grafik tasarım taslağı ve ambalajın maketini oluşturmak
12 Taslakların tasarım haline getirilmesi
12 Taslakların tasarım haline getirilmesi
14 Maketin ve tasarımın son haline getirilmesi
14 Maketin ve tasarımın son haline getirilmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ambalaj ve malzeme ilişkisini kurarak uygun malzemeyi seçer.
Kullanıcı profiline yönelik kurumsal kimlik ve etiket tasarımı geliştirir.
Tasarladığı ambalajın üç boyutlu maketini yapar.
Tasarladığı ambalaja en uygun baskı yöntemini seçer.
Ürüne yönelik hedef kitlenin beklentilerini ve özelliklerini belirler.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Ambalaj ve malzeme ilişkisini kurarak uygun malzemeyi seçer. - - - - - - - - - - - - - -
Kullanıcı profiline yönelik kurumsal kimlik ve etiket tasarımı geliştirir. - - - - - - - - - - - - - -
Tasarladığı ambalajın üç boyutlu maketini yapar. - - - - - - - - - - - - - -
Tasarladığı ambalaja en uygun baskı yöntemini seçer. - - - - - - - - - - - - - -
Ürüne yönelik hedef kitlenin beklentilerini ve özelliklerini belirler. - - - - - - - - - - - - - -