Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ambalaj Tasarımı | GRA202 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer ERDEM |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT Öğr. Gör. Ömer ERDEM |
Amaç |
Ambalaj sektörüne yönelik iki boyutlu ve üç boyutlu tasarımlar oluşturmak ve uygulamak. |
Ders İçeriği |
Ambalaj tasarımını kavrar. Ambalajın yüzeyini iki boyutlu tasarlar. Ambalajı üç boyutlu tasarlar. |
Ders Kaynakları |
Ambalaj Tasarımı, Emre Becer, Dost Kitapevi
Etkili Ambalaj Tasarımı, Gültekin Erdal, Dora Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Hazır kutulu bir ürünün bulunması ve onaylatılması | |
2 | Hazır kutulu bir ürünün bulunması ve onaylatılması | |
3 | Hazır kutulu bir ürünün yeniden tasarımının yapılması | |
3 | Hazır kutulu bir ürünün yeniden tasarımının yapılması | |
3 | Hazır kutulu bir ürünün yeniden tasarımının yapılması | |
7 | Önceki hafta yapılan ambalaj tasarımı üzerinde iki ve üç boyutlu tasarım farklılıkları oluşturmak | |
7 | Önceki hafta yapılan ambalaj tasarımı üzerinde iki ve üç boyutlu tasarım farklılıkları oluşturmak | |
8 | Bir ürüne iki ve üç boyutlu ambalaj tasarımı oluşturmak | |
9 | Bulunan ürüne göre grafik tasarım taslağı ve ambalajın maketini oluşturmak | |
9 | Bulunan ürüne göre grafik tasarım taslağı ve ambalajın maketini oluşturmak | |
12 | Taslakların tasarım haline getirilmesi | |
12 | Taslakların tasarım haline getirilmesi | |
14 | Maketin ve tasarımın son haline getirilmesi | |
14 | Maketin ve tasarımın son haline getirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ambalaj ve malzeme ilişkisini kurarak uygun malzemeyi seçer. | |||
Kullanıcı profiline yönelik kurumsal kimlik ve etiket tasarımı geliştirir. | |||
Tasarladığı ambalajın üç boyutlu maketini yapar. | |||
Tasarladığı ambalaja en uygun baskı yöntemini seçer. | |||
Ürüne yönelik hedef kitlenin beklentilerini ve özelliklerini belirler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ambalaj ve malzeme ilişkisini kurarak uygun malzemeyi seçer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kullanıcı profiline yönelik kurumsal kimlik ve etiket tasarımı geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarladığı ambalajın üç boyutlu maketini yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarladığı ambalaja en uygun baskı yöntemini seçer. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ürüne yönelik hedef kitlenin beklentilerini ve özelliklerini belirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |