Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Web Tasarımı | GRA212 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Web ortamındaki çeşit çözünürlüklerde ve boyutta karşımıza gelebilecek arayüzlerin grafik tasarım ilkeleri ile birlikte tasarlanıp temel uygulamaya konulması. |
Ders İçeriği |
Web ortamındaki arayüzlerin incelenmesi. Arayüz tasarımına yönelik fikirlerin ortaya çıkması. Arayüz tasarımlarının yapılması. Tasarımların temel anlamda uygulanması. |
Ders Kaynakları |
Responsive Web Tasarımı ve Uygulamaları, Burak Tokak, Dikeyeksen Yayınevi
Web Tasarımı ve Web Programlama - A'dan Z'ye Yeni, Nesil Tekniklerle, Uğur Gelişken, Level Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İlk kısa projenin verilmesi ve internette kısa bir gezinti | |
2 | Dijital ortamlardan biri olan webin olanak ve faydalarının irdelenmesi ve digital ortamda hazırlanan arayüzlerin kritiği | |
7 | Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi | |
4 | Projenin yazılım programı ile html hale getirilmesi | |
5 | İkinci kısa projenin verilmesi | |
6 | Digital ortamda hazırlanan arayüzlerin kritiği değerlendirilmesi | |
7 | Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi | |
8 | Projenin yazılım programları ile temel anlamda interaktif hale getirilmesi | |
9 | Projenin yazılım programları ile temel anlamda interaktif hale getirilmesi, Üçüncü projenin verilmesi | |
7 | Arayüz kritiği, örneklerin incelenmesi | |
12 | Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi | |
12 | Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi | |
12 | Onaylanan projelerin gerekli programlar yardımı ile dijital ortamda uygulanması ve değerlendirmesi | |
14 | Evaluating the projects |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Web sayfası tasarımlarında görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerini kullanabilecektir. | |||
Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı teknikleriyle görselleştirdiği web sayfasını kendi özgün fikirleriyle birleştirir. | |||
Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Web sayfası tasarımlarında görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerini kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı teknikleriyle görselleştirdiği web sayfasını kendi özgün fikirleriyle birleştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görüntü formatları, web sitesi yapısı, font kullanımı, site penceresi, başlık, rehber, metin, resim ve bağlantı tekniklerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |