Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küreselleşme ve Siyaset | SBK372 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin temel amacı, günümüzde toplumsal ve akademik yaşamın ana tartışma konularından olan küreselleşme ve ulus-devlet olgularını, kuramsal olarak tartışabilmek ve Türkiye’nin bu olgular karşındaki konumunu saptayabilmek için, çeşitli bakış açıları ve yöntemleri kullanabilmeyi sağlamak ve toplumsal gerçekliğin eleştirel olarak açıklanması becerisini edindirmektir. |
Ders İçeriği |
Öncelikle küreselleşme ve ulus-devlet ilişkileri, ekonomi ve siyasetin etkileşimi gibi konularda ortaya atılan görüşlere değinirken, hem bu görüşlerin gerisinde yatan temel ideolojik yaklaşımları, hem de bu görüşlerin ışığında önemli tartışma noktalarını dile getirmektir. Küreselleşme olgusunun çeşitli boyutları, siyasal, sosyal ve ekonomik açıdan ortaya çıkan sonuçları, küreselleşme ile ilgili ulusal ve uluslararası politika sorunlarının analizi, Türkiye’deki etkileri ve bunlar üzerinde farklı görüş ve tartışmaları incelemektir. |
Ders Kaynakları |
David Held ve Anthony McGrew (der.) – Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması (Phoenix)
David Held ve Anthony McGrew (der.) – Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması (Phoenix) |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
40
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Siyaset Kavramının Tanıtımı | |
2 | Küreselleşme Nedir? Küreselleşmenin Boyutları ve Tarihçesi | |
3 | Küreselleşme ve Dünya Sistemi | |
4 | Küreselleşme ve Ulus-Devlet | |
5 | Küreselleşme ve Milliyetçilik | |
6 | Küreselleşme ve Ekonomi | |
7 | Küreselleşme Eleştirileri | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Küreselleşme ve Din | |
10 | Tarihin Sonu Tezi | |
11 | Medeniyetler Çatışması Tezi | |
12 | Küreselleşme, Terör ve 11 Eylül | |
13 | Küreselleşme ve ABD Hegemonyası | |
14 | Küreselleşme ve Türkiye |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küreselleşme sürecini, küreselleşmeyi ortaya çıkaran dinamikleri ve uluslararası ilişkilerin çeşitli alanlarına olan etkisini ve doğurduğu sonuçları kavrar. | |||
Uluslararası sorunları küreselleşme sürecinin karakteristik özellikleri doğrultusunda açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme sürecini, küreselleşmeyi ortaya çıkaran dinamikleri ve uluslararası ilişkilerin çeşitli alanlarına olan etkisini ve doğurduğu sonuçları kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası sorunları küreselleşme sürecinin karakteristik özellikleri doğrultusunda açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |