Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Ekonomisi | IKT372 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkiye ekonomisinin gelişimini tarihsel, siyasal ve toplumsal dinamikleri ile birlikte, bütünsel bir yaklaşımla kavrayabilme. 2 Türkiye ekonomisinin temel taşlarını ve karakteristiklerini irdeleyebilme. 3 Türkiye ekonomisinin dünya ekonomisi içerisindeki yerini ve önemini kavrayabilme. 4 Türkiye ekonomisinde yaşanan güncel gelişmeleri, sektörel ve teknolojik değişimleri değerlendirebilme. 5 Türkiye ekonomisi içinde basın sektörünün ve basın işletmelerinin yerini ve önemini anlayabilme. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin; Türkiye ekonomisinin temel özelliklerini ve gelişimini tarihsel bir süreç içerisinde, toplumsal ve siyasal nedensellik ilişkileri içerisinde kavrayabilmesini; ekonomimizin temel özelliklerini ve günümüzdeki durumu değerlendirebilmesini; dünya ekonomisi içinde Türkiye ekonomisinin yerini kavrayabilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Tarihsel süreç içinde Türkiye ekonomisinin gelişimi üzerine çalışmalar. |
Ders Kaynakları |
TÜRKİYE EKONOMİSİ TARİHSEL GELİŞİM
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
70
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 6 | 14 | 84 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve ön bilgilendirme. | |
2 | Osmanlı Dönemi ve Kuruluş Yıllarında Türkiye Ekonomisi. | |
3 | 1929 Dünya Ekonomik Buhranı, Devletçilik Dönemi. | |
4 | 1923-1929 Arası Dönem Türkiye Ekonomisinde Gelişmeler | |
5 | 1929-1938 Dönemi Türkiye Ekonomisinde Gelişmeler | |
6 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Türkiye Ekonomisinde Gelişmeler | |
7 | 1950-1960 Türkiye Ekonomisinde Gelişmeler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | 1960-1980 Dönemi Türkiye Ekonomisi-Planlı Yıllar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçlerini uluslar arası politik ve ekonomik kırılmalarla ilişkilendirebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
•Yüzyıl süresince Türkiye ekonomisine yön veren temel üretim ve bölüşüm kanallarını analiz edebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar. Bu anlamda milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma ve sıcak para egemenliği gibi süreç ve kavramlar detaylı bir şekilde ele alınacaktır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Türkiye ekonomisinin geç Osmanlı döneminden 2000'li yıllara uzanan tarihsel arka planını açıklayabilecektir | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci, eleştirel düşünce yeteneğini artırabilecektir,Geçmiş ile bugün arasında bağlantı kurarak tarihsel bir perspektif edinebilecektir,Karşılaştırma yapabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçlerini uluslar arası politik ve ekonomik kırılmalarla ilişkilendirebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
•Yüzyıl süresince Türkiye ekonomisine yön veren temel üretim ve bölüşüm kanallarını analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye ekonomisinin güncel sorunlarının ana karakterlerini analiz edebilmesi için gerekli tarihsel, kurumsal ve yapısal bir çerçeve sunar. Bu anlamda milli iktisat, devletçilik, liberal uyum, ithal ikameci dönem, dışa açık sermaye egemenliği dönemi, finansallaşma ve sıcak para egemenliği gibi süreç ve kavramlar detaylı bir şekilde ele alınacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye ekonomisinin geç Osmanlı döneminden 2000'li yıllara uzanan tarihsel arka planını açıklayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci, eleştirel düşünce yeteneğini artırabilecektir,Geçmiş ile bugün arasında bağlantı kurarak tarihsel bir perspektif edinebilecektir,Karşılaştırma yapabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |