EN
  • Anasayfa
  • IKT352 Çevre Ekonomisi (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
IKT352 - Çevre Ekonomisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre Ekonomisi IKT352 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü Anlatım
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Çevre sorunlarının ekonomik analizini yapmak

Ders İçeriği

Çevre sorunları ve çevre sorunlarının ekonomik etki ve sonuçları

Ders Kaynakları Hasan Ertürk, Çevre Bilimleri, 2009
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
60
Destek Dersleri
40
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre Kirliliğinin sınıflandırılması: Nedenleri ve Etkileri
2 Ekonomik büyüme ve çevre koruma
3 Çevre sorunlarının ekonomik büyüme üzerindeki etkisi
4 Çevre kirlenmesinin ekonomik analizi ve toplumsal refah üzerindeki etkileri
5 Çevre Kirliliğini önleme harcamalarını ve toplumsal refah
6 Piyasa ekonomisinde çevre kirlenmesinin anlamı
7 ARA SINAV
8 Optimum kirlenme düzeyi: Kirlenmenin zararı ve kontrol maliyetleri
9 Alternatif Politika araçları Ders
10 Parasal araçları: Kirlilik vergileri ve sübvansiyonlar
11 Destekleyici Politika araçları
12 Dünyadaki çevreci akımlar
13 Türkiye’deki çevreci akımlar ve çevre politikaları
14 Çevrenin uluslar arası düzeyde önem kazanmasının nedenleri ve Birleşmiş Milletler faaliyetleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çevre sorunlarının ekonomik sonuçlarını analiz edebilmek
Türkiye ve dünyadaki çevre sorunlarına yönelik uygulamaları takip edebilmek, görsel ve yazılı kaynakları takip edebilmek.
Analiz yapabilmek, sorunlara çözüm önerisi sunabilme, politika üretebilme yeteneğini kazanmak.
Çevre sorunlarının parasal sonuçlarını değerlendirebilmek
Toplumsal disiplin ve sosyal sorumluluk yeteneği kazanmak ve öğrenilen teorik ve diğer bilgileri, güncel hayatta kullanarak, üstlendiği sosyal sorumluluğun gereğini yerine getirme anlayışı kazanmak.
Çevre sorunlarına hakim olmak
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Çevre sorunlarının ekonomik sonuçlarını analiz edebilmek - - - - - - - - - - - -
Türkiye ve dünyadaki çevre sorunlarına yönelik uygulamaları takip edebilmek, görsel ve yazılı kaynakları takip edebilmek. - - - - - - - - - - - -
Analiz yapabilmek, sorunlara çözüm önerisi sunabilme, politika üretebilme yeteneğini kazanmak. - - - - - - - - - - - -
Çevre sorunlarının parasal sonuçlarını değerlendirebilmek - - - - - - - - - - - -
Toplumsal disiplin ve sosyal sorumluluk yeteneği kazanmak ve öğrenilen teorik ve diğer bilgileri, güncel hayatta kullanarak, üstlendiği sosyal sorumluluğun gereğini yerine getirme anlayışı kazanmak. - - - - - - - - - - - -
Çevre sorunlarına hakim olmak - - - - - - - - - - - -