EN
  • Anasayfa
  • İSL206 Pazarlama Yönetimi (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İSL206 - Pazarlama Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama Yönetimi İSL206 4 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma ve Proje Sunumları
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Ders Veren Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Amaç

Pazarlama stratejileri, planlama ve uygulama süreçleri konularında kavramlar, amaçlar, araçlar ve bağlamlar düzeyinde teorik altyapı ve güncel uygulamaları dikkate alarak öğrencilerin bilgi donanımlarını geliştirmektir.

Ders İçeriği

Pazarlama stratejileri, planlama ve uygulama süreçleri bağlamında ders anlatımları, sınıf içi tartışmalar ve proje sunumları.

Ders Kaynakları Bagozzi, R.P., Coronel, F.F. ve Rosa, J.A., Marketing Management, Birinci Baskı, Prentice Hall, 1998.
Torlak, Ö. ve Altunışık, R., Pazarlama Stratejileri, Beta Yayınları, 2009.
Kotler, P. ve Keller, K., Marketing Management, 14. Baskı, Prentice-Hall, 2011.
İslamoğlu, A.H., Pazarlama Yönetimi, Beşinci Baskı, Beta Yayınları, 2011.
Tek, Ö.B., Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, Beta Yayınları, 1999.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 13 13
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 7 7
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 125
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama Yönetimi: Kavramlar, Temeller, Fonksiyonlar ve Amaçlar Tartışmalı Ders
2 Pazarlama Yönetimi: Stratejik Planlama Süreci
3 Tüketiciler Pazarı ve Tüketici Davranışları
4 Endüstriyel Pazar ve Endüstriyel Alıcı Davranışları Tartışmalı Ders
5 Rekabet Analizi, Pazarın Ölçümü, Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Tayini Tartışmalı Ders
6 Büyüme Stratejileri Tartışmalı Ders
7 Ara Sınav Tartışmalı Ders
8 Rekabet Stratejileri
9 Pazarlama Bileşenleri Kararları – Mal ve Hizmet Politikası Tartışmalı Ders
10 Fiyatlandırma Kararları Tartışmalı Ders
11 Dağıtım Kanalı ve Fiziksel Dağıtım Kararları Tartışmalı Ders
12 Pazarlama İletişimi (Tutundurma) Kararları Tartışmalı Ders
13 Pazarlama Örgütü ve Pazarlama Bilgi Sistemi
14 Final Sınavı Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazarlama araştırmalarını planlar, bilgi toplama yöntemlerini kullanır ve bulguları yorumlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Pazar veya kaynak tabanlı strateji alternatiflerini sınıflandırır ve statejiler çerçevesinde pazarlama uygulamalarını sorgular. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Büyüme veya rekabet stratejileri doğrultusunda pazarlama planları geliştirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar tayini yapar. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Pazarlama çabalarını etkileyen çevresel faktörleri tanımlar ve pazarlama fonksiyonuna etkilerini ifade eder. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Pazarlama araştırmalarını planlar, bilgi toplama yöntemlerini kullanır ve bulguları yorumlar. - - - - - - - - - - - -
Pazar veya kaynak tabanlı strateji alternatiflerini sınıflandırır ve statejiler çerçevesinde pazarlama uygulamalarını sorgular. - - - - - - - - - - - -
Büyüme veya rekabet stratejileri doğrultusunda pazarlama planları geliştirir. - - - - - - - - - - - -
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar tayini yapar. - - - - - - - - - - - -
Pazarlama çabalarını etkileyen çevresel faktörleri tanımlar ve pazarlama fonksiyonuna etkilerini ifade eder. - - - - - - - - - - - -