EN
  • Anasayfa
  • İSL303 Pazarlama Araştırmaları (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
İSL303 - Pazarlama Araştırmaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama Araştırmaları İSL303 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Buket BORA SEMİZ
Amaç

Pazarlama araştırması süreci, veri kaynakları, araştırma tasarımları, ölçme ve ölçekler, araştırma evreni ve örnekleme, veri toplama yöntemleri ve araçları, veri analiz teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması konularında teori ve uygulamaya yönelik bilginin kazandırılması.

Ders İçeriği

Pazarlama araştırması süreci, veri kaynakları, araştırma tasarımları, ölçme ve ölçekler, araştırma evreni ve örnekleme, veri toplama yöntemleri ve araçları, veri analiz teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması konularında anlatımlar, sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sunumları.

Ders Kaynakları Nakip, Mahir, Pazarlamada Araştırma Teknikleri ve SPSS Uygulamaları, 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2013.
Araştırma Tasarımı: Nitel - Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Yazar: J. David Creswell Çevirmen: Ali Özkaya Nobel Akademik Yayıncılık,
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 12 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 5 10
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 6 6
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 6 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 13 13
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 6 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 6 18
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Ödev 1 Ödev 1 12 1 12
Final Final 6 1 6
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 12 1 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 150
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama Araştırması, Araştırma Süreci ve Araştırma Yaklaşımları
2 Pazarlama Araştırmasında Veri Kaynakları: İkincil Veri Toplama Yöntemleri ve Analiz Teknikleri.
3 Pazarlama Araştırmasında Veri Kaynakları: Birincil Veri Toplama Yöntemleri ve Nitel ve Nicel Araştırmalar.
4 Nitel Araştırma Tasarımları: Odak Grup Çalışmaları, Derinlemesine Mülakat ve Projektif Teknikler.
5 Nicel Araştırma Tasarımları: Gözatım, Gözlem ve Deney. Problem Çözme
6 Anket Tasarımı
7 Ara Sınav
8 Pazarlama Araştırmalarında Ölçüm ve Kullanılan Ölçekler.
10 Verinin Analize Hazırlanması ve Tanımlayıcı İstatistikler
11 Veri Analizi: Farklılıkların Tespitine Yönelik Parametrik Analiz Teknikleri
12 Veri Analizi: İlişkilerin Tespitine Yönelik Parametrik Analiz Teknikleri
13 Veri Analizi: Parametrik Olmayan Analiz Teknikleri
14 Araştırma Raporunun Hazırlanması / GRUP PROJE RAPORLARININ TESLİMİ
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toplanan verileri uygun istatistiki teknikler kullanarak analiz eder. Ödev / Proje Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Veri toplama amacına uygun soru ve ölçekleri kullanarak anket tasarımı yapar. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Veri türlerini sınıflandırır ve veri türüne uygun veri toplama yöntemlerini belirler. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları ayrımını yapar. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Araştırma yaklaşımlarını tanımlar. Yazılı Sınav Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Toplanan verileri uygun istatistiki teknikler kullanarak analiz eder. - - - - - - - - - - - -
Veri toplama amacına uygun soru ve ölçekleri kullanarak anket tasarımı yapar. - - - - - - - - - - - -
Veri türlerini sınıflandırır ve veri türüne uygun veri toplama yöntemlerini belirler. - - - - - - - - - - - -
Nitel ve nicel araştırma yaklaşımları ayrımını yapar. - - - - - - - - - - - -
Araştırma yaklaşımlarını tanımlar. - - - - - - - - - - - -