Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Üretim Sistemleri | İSL308 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER |
Amaç |
Üretilecek mamul veya hizmetin türüne uygun bir üretim sisteminin temel özelliklerinin neler olması gerektiğini bilen ve bu sistemin bir işyerine kurulup işletilebilmesi için gerekli olan çalışmaların koordinasyonunu sağlayabilecek yetenekte bireylerin yetiştirilmesi. |
Ders İçeriği |
Sistem kavramı ve elemanları, üretim sistemleri ve yerleşim düzeni çeşitleri ile uygun üretim sisteminin kurulmasında karar verme aşamaları. |
Ders Kaynakları |
Bülent Kobu, Üretim Yönetimi, Beta Basım Yayım, 2013.
Cengiz Yılmaz, Ali Eleren, Üretim Yönetimi, Lisans Yayıncılık, 2011. Hulusi Demir, Şevkinaz Gümüşoğlu, Üretim Yönetimi/İşlemler Yönetimi, 2009. Lee J. Krajewski, Larry P. Ritzman, Monoj K. Malhotra, Semra Birgün, Üretim Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, 2013. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,78 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sistem ve Unsurları | |
2 | Tarihsel Gelişim ve Üretim Yönetiminde Sistemin Önemi | |
3 | Üretim Sistemlerinin Sınıflandırılması | |
4 | Sürece Göre (Fonksiyonel) Yerleşim Düzeni | |
5 | Ürüne Göre (Hat) Yerleşim Düzeni ve Montaj Hattı Dengeleme | |
6 | Sabit Pozisyonlu (Proje) Yerleşim Düzeni ve Proje Değerleme Yöntemleri | |
7 | ara sınav | |
8 | Rotalama ve Gezgin Satıcı Yöntemi | |
9 | Grup Teknolojisi (Hücre) Yerleşim Düzeni | |
10 | Hizmet İşletmelerinde Yerleşim Düzeni | |
11 | Sıfır Stoklu (Tam Zamanında) Üretim Sistemi | |
12 | Üretim Çizelgeleme | |
13 | Üretim Bilgi Sistemi | |
14 | Internet ve Üretim Sistemleri (E-İmalat) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşyerinin temel faaliyet konusuna uygun olan yerleşim düzeninin nasıl kurulabileceğini öğrenir | |||
Bir üretim süreci boyunca işlerin akışının sistematik olarak yerine getirilebilmesi için gerekli düzenlemeleri yapabilme yeteneği kazanır. | |||
Üretim sistemleriyle ilgili temel kavramları ve bu sistemler arasındaki temel farklılıkları öğrenir. | |||
Hatalı yerleşim düzeninden doğabilecek aksaklıkları giderebilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşyerinin temel faaliyet konusuna uygun olan yerleşim düzeninin nasıl kurulabileceğini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir üretim süreci boyunca işlerin akışının sistematik olarak yerine getirilebilmesi için gerekli düzenlemeleri yapabilme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretim sistemleriyle ilgili temel kavramları ve bu sistemler arasındaki temel farklılıkları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hatalı yerleşim düzeninden doğabilecek aksaklıkları giderebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |