EN
  • Anasayfa
  • İSL308 Üretim Sistemleri (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İSL308 - Üretim Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Üretim Sistemleri İSL308 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Atıl TAŞER
Amaç

Üretilecek mamul veya hizmetin türüne uygun bir üretim sisteminin temel özelliklerinin neler olması gerektiğini bilen ve bu sistemin bir işyerine kurulup işletilebilmesi için gerekli olan çalışmaların koordinasyonunu sağlayabilecek yetenekte bireylerin yetiştirilmesi.

Ders İçeriği

Sistem kavramı ve elemanları, üretim sistemleri ve yerleşim düzeni çeşitleri ile uygun üretim sisteminin kurulmasında karar verme aşamaları.

Ders Kaynakları Bülent Kobu, Üretim Yönetimi, Beta Basım Yayım, 2013.
Cengiz Yılmaz, Ali Eleren, Üretim Yönetimi, Lisans Yayıncılık, 2011.
Hulusi Demir, Şevkinaz Gümüşoğlu, Üretim Yönetimi/İşlemler Yönetimi, 2009.
Lee J. Krajewski, Larry P. Ritzman, Monoj K. Malhotra, Semra Birgün, Üretim Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, 2013.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Final Final 5 3 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 3 9
Toplam İş Yükü (Saat) 122
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,78
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sistem ve Unsurları
2 Tarihsel Gelişim ve Üretim Yönetiminde Sistemin Önemi
3 Üretim Sistemlerinin Sınıflandırılması
4 Sürece Göre (Fonksiyonel) Yerleşim Düzeni
5 Ürüne Göre (Hat) Yerleşim Düzeni ve Montaj Hattı Dengeleme
6 Sabit Pozisyonlu (Proje) Yerleşim Düzeni ve Proje Değerleme Yöntemleri
7 ara sınav
8 Rotalama ve Gezgin Satıcı Yöntemi
9 Grup Teknolojisi (Hücre) Yerleşim Düzeni
10 Hizmet İşletmelerinde Yerleşim Düzeni
11 Sıfır Stoklu (Tam Zamanında) Üretim Sistemi
12 Üretim Çizelgeleme
13 Üretim Bilgi Sistemi
14 Internet ve Üretim Sistemleri (E-İmalat)
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşyerinin temel faaliyet konusuna uygun olan yerleşim düzeninin nasıl kurulabileceğini öğrenir
Bir üretim süreci boyunca işlerin akışının sistematik olarak yerine getirilebilmesi için gerekli düzenlemeleri yapabilme yeteneği kazanır.
Üretim sistemleriyle ilgili temel kavramları ve bu sistemler arasındaki temel farklılıkları öğrenir.
Hatalı yerleşim düzeninden doğabilecek aksaklıkları giderebilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İşyerinin temel faaliyet konusuna uygun olan yerleşim düzeninin nasıl kurulabileceğini öğrenir - - - - - - - - - - - -
Bir üretim süreci boyunca işlerin akışının sistematik olarak yerine getirilebilmesi için gerekli düzenlemeleri yapabilme yeteneği kazanır. - - - - - - - - - - - -
Üretim sistemleriyle ilgili temel kavramları ve bu sistemler arasındaki temel farklılıkları öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Hatalı yerleşim düzeninden doğabilecek aksaklıkları giderebilir. - - - - - - - - - - - -