Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stratejik Yönetim | İSL401 | 7 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU Doç. Dr. Özüm EĞİLMEZ |
Amaç |
Bu ders ile öğrencilere bir vizyon kazandırarak onların stratejik düşünmelerine ve bir yönetici adayı olarak örgütlerin stratejik yönetim süreci içinde neler yaptıklarını öğretmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Öğrencinin iş hayatında stratejik düşünebilmesi ve iyi bir stratejist olabilmesi için, SWOT analizi tekniğini, uygun stratejik seçimlerde bulunabilmeleri için portföy analizi tekniklerini ve kullanabilecekleri stratejileri öğretmek. |
Ders Kaynakları |
"Ülgen, H. Ve Mirze, S.K.,İşletmlerde stratejik yönetim, Literatür yayıncılık, İstanbul "
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetim ile İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Dış Çevre Analizi | |
3 | İç çevre Analizi | |
4 | Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisi | |
5 | Temel Stratejiler | |
6 | Kurumsal Stratejiler | |
7 | Rekabet Stratejileri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bölüm Stratejileri | |
10 | Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri | |
11 | Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri (devam) | |
12 | Stratejilerin Uygulanmasında Sistemler | |
13 | Stratejik Değerleme ve Kontrol | |
14 | Örnek Olaylar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nasıl stratejik kararlar alınabileceğini öğrenmek | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Stratejik yönetim ile ilgili temel kavramları öğrenmek | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Stratejik yönetim sürecinin içeriğini öğrenmek | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Startejik düşünme yeteneği kazandırmak | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nasıl stratejik kararlar alınabileceğini öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
Stratejik yönetim ile ilgili temel kavramları öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
Stratejik yönetim sürecinin içeriğini öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
Startejik düşünme yeteneği kazandırmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |