EN
  • Anasayfa
  • İSL454 Uluslararası Pazarlama (2019 - 2020 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İSL454 - Uluslararası Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uluslararası Pazarlama İSL454 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin, uluslararası pazarların analizi, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve ithalat/ihracat işlemlerinin yönetilmesi konularında güncel uygulamalar, yeni gelişmeler ve farklı çevresel faktörleri de göz önünde bulundurarak, küresel rekabet koşullarında kendilerine avantaj yaratacak bilgi donanımlarını arttırmaktır.

Ders İçeriği

Uluslararası pazarlama çevresi, potansiyel pazarların analizi, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, uluslararası pazara uygun olarak pazarlama karmasının programlanması ve uluslararası pazarlama sürecinin denetlenmesine ilişkin ilke, yöntem ve uygulamalar konusunda anlatım, sınıf içi tartışma ve öğrenci projelerinin sunumları.

Ders Kaynakları Akat, Ömer, Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, 5. Baskı, Ekin Kitabevi, 2004.
Altınbaşak, İpek ve diğerleri, Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, 2001.
Stone, Marilyn A. ve McCall, J.B., International Strategic Marketing, A European Perspective, Routledge, 2004.
Keegan, Warren J. ve Green Mark, Global Marketing, 4. Baskı, Prentice Hall, 2005.
Bradley, Frank, Uluslararası Pazarlama Stratejisi, Bilim ve Teknik Kitabevi, 2002.
Onkvisit, S. ve Shaw, J., International Marketing, Analysis and Strategy, 4.Baskı, Routledge, 2004.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 13 13
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 7 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 7 7
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 13 13
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 139
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uluslararası Pazarlamaya Giriş (Tanım, Kapsam, Temel Kavramlar, Uluslararası Pazarın Özellikleri ve Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler) Tartışmalı Ders
2 Uluslararası Ticaret Üzerinde Etkili Anlaşma ve Örgütler, Çokuluslu İşletmeler, Uluslararası Pazarlarda Rekabetin Boyutları Tartışmalı Ders
3 Uluslararası Pazarlama Araştırmalarının Faydaları, Niteliği, Örgütlenmesi, Sınıflandırılması ve Uluslararası Pazarlarda Bilginin Toplanması Tartışmalı Ders
4 Pazarlama Planlaması, Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri, Uluslararası Pazarlama Programları, Organizasyon ve Kontrol Tartışmalı Ders
5 Uluslararası Pazarda Pazar Bölümlendirme, Bölümlendirmede Karşılaşılan Sorunlar, Bölümlendirme İlkeleri, Hedef Pazar Seçim Stratejileri Tartışmalı Ders
6 Uluslararası Pazarlamada Mamul Politikaları, Yeni Mamul Geliştirme, Mamul Karması Kararları, Mamul Hayat Seyri Tartışmalı Ders
7 ARA SINAV / GRUP PROJELERİNİN TESLİMİ Tartışmalı Ders
8 Uluslararası Pazarlarda Alternatif Mamul Politikaları, Ambalajlama ve Markalamanın Önemi, Satış Sonrası Hizmetler ve Garantiler Tartışmalı Ders
9 Uluslararası Pazarlamada Fiyatlama Politikaları, Fiyatlama Hedefleri, Fiyatlama Yöntemleri Tartışmalı Ders
10 Yeni Mamul Fiyatlama Stratejileri, Psikolojik Fiyatlandırma Yöntemleri, Transfer Fiyatlandırması Tartışmalı Ders
11 Uluslararası Pazarlarda Dağıtım Kanallarının Seçimi, Uygulanabilecek Dağıtım Politikaları ve Dağıtım Kanallarının Yönetimi Tartışmalı Ders
12 Uluslararası Pazarlamada İletişim Süreci, Tutundurma Stratejisi, Tutundurma Yöntemleri Tartışmalı Ders
13 İthalat ve İhracat İşlemleri Yönetimi (Satış Anlaşmaları, İthalat İşlemlerinin Yönetimi, İhracat İşlemlerinde Kullanılan Belgeler, İhracat Türleri) Tartışmalı Ders
14 Final Sınavı Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Uluslararası pazarlama araştırmalarını planlar ve bilgi toplama yöntemlerini kullanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uluslararası pazarlama çabalarını etkileyen çevresel faktörleri tanımlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uluslararası pazara giriş stratejileri ve pazarlama planları geliştirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ürün, ambalaj, marka ve fiyatlama alternatiflerini karşılaştırır ve değerlendirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uluslararası ticareti düzenleyen örgütlerin sorumluluklarını yorumlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Uluslararası pazarlama araştırmalarını planlar ve bilgi toplama yöntemlerini kullanır. - - - - - - - - - - - -
Uluslararası pazarlama çabalarını etkileyen çevresel faktörleri tanımlar. - - - - - - - - - - - -
Uluslararası pazara giriş stratejileri ve pazarlama planları geliştirir. - - - - - - - - - - - -
Ürün, ambalaj, marka ve fiyatlama alternatiflerini karşılaştırır ve değerlendirir. - - - - - - - - - - - -
Uluslararası ticareti düzenleyen örgütlerin sorumluluklarını yorumlar. - - - - - - - - - - - -