EN
  • Anasayfa
  • İSL209 İstatistik (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İSL209 - İstatistik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İstatistik İSL209 3 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA
Ders Veren Doç. Dr. Gözde KOCA
Amaç

Günlük hayatta ve iş ortamında karşılaşılabilecek değişik özelliklere sahip çok sayıda veriyi birbirlerinden ayrıştırabilen, onları özet bilgiler haline dönüştürebilen ve anlamlarını yorumlayabilen bireyler yetiştirmektir.

Ders İçeriği

Verilerin toplanması, seriler haline getirilmesi, değişkenliklerinin belirlenmesi, olasılık dağılımları.

Ders Kaynakları Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010
Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012
Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010
Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 13 26
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 13 26
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 13 26
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 30 1 30
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 154
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İstatistik ile ilgili temel kavramlar(İstatistik birimi-anakütle-değişken-ölçekler)
2 İstatistiksel seriler ve grafikler. Spss kurulumu-tanıtımı, veri nasıl girilir, örnek uygulamalar
3 Merkezi eğilim ölçüleri(aritmetik ortalama-medyan-mod) SPSS üzerinden örnek uygulamalar
4 Değişkenlik Ölçüleri(standart sapma-varyans-değişim katsayısı) SPPS üzerinden örnek uygulamalar
5 Olasılık
6 Olasılık, Dağılımlar
7 Ara Sınav
8 Örnekleme Teorisi
9 İstatistiksel Tahminleme
11 Hipotez Testleri
11 Hipotez Testleri
12 Ki-Kare Testi
13 Basit Doğrusal Regresyon
14 Korelasyon
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımları hesaplama öğrenilmektedir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel araştırmanın aşamaları incelenmektedir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilgilerin toplanması düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapılarak, verilerin tanımlayıcı ölçüleri (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) ele alınmaktadır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrencilerin, bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilmelerinin yanı sıra, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alabilmeleri hedeflenmektedir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımları hesaplama öğrenilmektedir. 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5
Bilimsel araştırmanın aşamaları incelenmektedir. 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
Bilgilerin toplanması düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapılarak, verilerin tanımlayıcı ölçüleri (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) ele alınmaktadır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrencilerin, bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilmelerinin yanı sıra, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alabilmeleri hedeflenmektedir. 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5