EN
  • Anasayfa
  • IKT253 Bilim Tarihi (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
IKT253 - Bilim Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilim Tarihi IKT253 3 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim.
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bilimin ortaya çıkışı ve çeşitli uygarlıkların bilme yaptıkları katkıları anlatarak, öğrencilere bilimsel bilginin öneminin kavratılmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Ders, bilimin genel özellikleri, bilimin ortaya çıkışı, çeşitli uygarlıkların bilme yaptıkları katkılar, bilimin gelişimi, İslam dünyası ve Avrupa’nın bilme katkıları, Bilimin günümüzdeki durumu konularını kapsamaktadır.

Ders Kaynakları Unat, Y. & Topdemir, H. G. (2014). Bilim Tarihi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Yıldırım, C. (2016). Bilim Tarihi. Remzi Kitabevi.
Ural, Ş. (2016). Bilim Tarihi. Çantay Kitabevi.
Doğan, M. (2010). Bilim ve Teknoloji Tarihi. Anı Yayıncılık.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Tartışmalı Ders
2 Bilim Tarihinin tarihine ilişkin notlar Ders
3 Bilim tarihçileri ve kanıtlamaya çalıştıkları sorular Tartışmalı Ders
4 Bilimin kaynakları Ders
5 Eski Yunan’da Bilim Ders
6 Eski Çin’de Bilim Ders
7 Eski Hindistan’da Bilim Ders
8 Ara Sınav
9 İslam Medeniyeti’nde Bilim Ders
10 Roma’da ve Ortaçağ’da Bilim Ders
11 Rönesans’tan Bilim Devrimine Ders
12 On yedinci ve On sekizinci Yüzyıllarda Bilim Ders
13 On dokuzuncu Yüzyılda Bilim Ders
14 Yirminci Yüzyılda Bilim Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. 2 5 5 4 4 4 5 2 4 5 5 2 1
Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir. 2 4 4 3 3 3 3 2 3 4 4 2 1
Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir. 2 4 3 2 3 2 2 2 2 3 4 2 1